Jest przeciwieństwem znanego wszystkim znaku „fotografowanie zakazane” i symbolizuje wolność fotografowania oraz
zgodę właściciela kawiarni, firmy, czy muzeum na użycie aparatu fotograficznego na jego terenie. Znak został zaprojektowany przez studio designu Art.Lebedev Studio. Autorem akcji w Polsce jest agencja digital brandingowa TheStory.
Na całym świecie ludzie z aparatami spotykają się z zakazami fotografowania, które czasem są niezgodne z prawem. Fotografować można w wielu miejscach. W szczególności
fotografowanie powinno być dozwolone w przestrzeni publicznej - urzędach, muzeach, na lotniskach i dworcach, w sklepach. Akcja jest prowadzona przez agencję TheStory i studio projektowe Artemija Lebediewa. Najłatwiejszym sposobem na
dołączenie do akcji jest naklejenie naklejki w widocznym miejscu, a tym samym wyrażenie zgody na wykonywanie zdjęć.
„Do akcji bardzo łatwo jest dołączyć - trzeba po prostu wziąć i dołączyć.” - wyjaśnia Dymitr Romanowski, dyrektor zarządzający agencji TheStory. „Zapraszamy do akcji firmy, kawiarnie, muzea, kina, sklepy i centra handlowe oraz instytucje publiczne.”
Naklejki ze znakiem może otrzymać każda firma. Znak można również
wydrukować samodzielnie. Plik ze znakiem można pobrać na stronie
www.fotografowaniedozwolone.org.
Każde miejsce, które naklei znak i prześle swoje zdjęcie zostanie umieszczone na specjalnej mapie na stronie fotografowaniedozwolone.org. TheStory zaprasza również do umieszczania zdjęć na Facebooku za pomocą aplikacji „
Fotografowanie dozwolone” pod adresem
www.facebook.com. Dzięki aplikacji każde z miejsc oprócz własnej promocji, może dodatkowo wygrać nagrody.
TheStory jest agencją specjalizującą się w digital brandingu. Doradza w dziedzinie komunikacji wizualnej, oferując usługi consultingowe i brandingowe w obszarze nowych mediów i nowych technologii – internetu, urządzeń mobilnych. Agencja projektuje marki, które funkcjonują i sprzedają swoje usługi głównie w internecie, a także wspiera swoim doświadczeniem re-brandingi już istniejących na rynku firm. Siedziba agencji znajduje się w Warszawie, studio projektowe w Anglii. Art.Lebedev Studio powstało w 1995 roku i zatrudnia obecnie ponad 200 osób. Siedziba agencji znajduje się w Moskwie, jej oddziały są na Ukrainie i w Stanach Zjednoczonych. Głównym kierunkiem działalności firmy jest design użytkowy i internetowy, projektowanie graficzne, projektowanie dla przestrzeni miejskiej, projektowanie interfejsów. Do stałych klientów agencji należą m.in. Yandex, Microsoft, Samsung, TNK-BP, Gazprom. Założycielem i szefem studio jest Artemij Lebiediew, jeden z najpopularniejszych blogerów Rosji.
Zobacz także:Fotografia Dzikiej Przyrody 2011 – wyniki konkursuŚwiąteczne okazje ORBITVU - konkurs ''Znajduj kody, odbieraj nagrody''Wobec Miejsca i Czasu...III - tożsamość SubiektywnaCanon IXUS 220 HS – stylowy aparat pod choinkęCYBERFOTO 2012 - XV Międzynarodowy Konkurs Fotografii CyfrowejGrudniowa FotoGeA.com, czyli zdjęcia i opowieści z 5 kontynentówJanusz Bąkowski, Piotr Bosacki - fotografie z lat 70. XX wiekuPasek fotograficzny Hama do zadań specjalnychZomm Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 12-50mm 1:3.5-6.3 EZBardzo szybkie karty SDHC od TRANSCENDaDarmowy update oprogramowania ColorMunki DisplayUchwyt pionowy do Sigma SD1Biodegradowalne podłoża do druku Ilford BiomediaZdjęcia panoramiczne – aparaty Sony zrobią je za CiebieRelacja: Podstawy fotografii – kurs Akademii NikonaSony NEX – system nie tylko fotograficznyRecenzja: Album z najlepszymi zdjęciami prasowymi Grand Press Photo 2011Recenzja: Nieznane twarze Marilyn MonroePanoramy w fotografii podróżniczejFotografia podróżnicza - porady na dobry początekNeutralne filtry szare połówkowe w fotografii krajobrazowejTEST: Sony NEX-5N – udana modernizacjaMAKRO – kilka porad na dobry i... tani początekRajd Dolnośląski - warsztaty fotograficzne w wydaniu Akademii NikonaTEST: Olympus PEN E-P3 - alternatywa dla lustrzankiSony Alpha SLT-A77: pierwsze wrażenia i zdjęcia testoweSony Alpha NEX-5N: pierwsze wrażenia i zdjęcia testowe