Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Sztuka  >  Kalendarium  >  Red Poppy Fields


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwsze cyfrowe zdjęcie powstało ponad 30 lat temu?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa
Red Poppy Fields
Dodał: Błażej Organisty
Miasto: Słupsk
Lokalizacja: Galeria Kameralna
Ulica: Partyzantów 31a
Termin: 28.04.2016 – 17.06.2016
Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku: 9.00-17.00
Adres WWW: bgsw.pl
Wernisaż: 27 kwietnia, godz. 18.00

Wystawa Red Poppy Fields jest częścią międzynarodowego projektu poświęconego współczesnemu postrzeganiu I Wojny Światowej, jednego z najbardziej dramatycznych wydarzeń w najnowszej historii Europy. Na wystawie o polskim tytule Obraz Wielkiej Wojny we Współczesnej Fotografii zostaną zaprezentowane prace 16 współczesnych artystów: Hassan Abdelghani (Chorwacja), Anikó Bodor (Węgry), András Bozsó (Węgry), Lara Ciarabellini (Włochy), diSTRUKTURA (Serbia) i Barbi Marković (Austria/Serbia), Peter Hebeisen (Szwajcaria), Radenko Milak (Bośnia i Hercegowina) & Roman Uranjek (Słowenia), Jonathan Olley (Wielka Brytania), Borut Peterlin (Słowenia), Darije Petković (Chorwacja), Martin Piaček (Słowacja), Bonnell Robinson (USA), Károly Sándor Áron (Węgry), Pavel Maria Smejkal (Słowacja), Antal Tarjáni (Węgry), Vladimír Židlický (Czechy).

Projekt Red Poppy Fields odzwierciedla burzliwą historię Europy i związki przyczynowe pomiędzy ideologią i gospodarką, polityką i wojną. Poprzez wystawy i spotkania dyskusyjne projekt dokonuje przeglądu przyczyn i skutków I Wojny Światowej i jej szerszych implikacji społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturalnych.

Skupiając się przede wszystkim na fotografii i filmie, kuratorzy i artyści przedstawiają różne poglądy na tamte historyczne wydarzenia i odkrywają paralele między przeszłością i teraźniejszością. W projekcie biorą udział partnerzy z Węgier, Polski, Słowacji i Słowenii, a więc z krajów, które były zaangażowane w wojnie głównie po stronie C.K. Austro-Węgier. Jednak uczestnicy projektu starają się patrzeć na te zjawiska z szerszej perspektywy ogólnoeuropejskiej.

Obraz Wielkiej Wojny we Współczesnej Fotografii


Projekt koncentruje się także na kluczowych elementach roli fotografii w początkach XX wieku, kiedy powstawała fotografia lotnicza i zaczynał się rozwijać fotoreportaż oraz na znów aktualnych kwestiach cenzury, nadzoru i wykorzystywania fotografii przez propagandę w dzisiejszej epoce cyfrowej. Zestawiając fotografię współczesną i historyczną, projekt dotyczy statusu fotografii jako medium w obu okresach, sto lat temu i obecnie, jak również jego roli i znaczenia w kultywowaniu pamięci i prowadzeniu dyskursów historycznych. Dla tej sprawy ogromne znaczenie mają wyjątkowo zdywersyfikowane sposoby podejścia współczesnych artystów i fotografów, zajmujących się w swojej pracy postrzeganiem i przedstawianiem dawnych zdarzeń.

Zbiorowa wystawa Red Poppy Fields będzie prezentowana w sześciu miastach Europy Środkowej (w Bratysławie, Budapeszcie, Lublanie, Pradze, Wiedniu i Słupsku). Projekt jest wspierany przez Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki oraz przez lokalnych sponsorów, takich jak SKICA (Słoweńskie Centrum Informacji i Kultury w Wiedniu) i jest realizowany we współpracy z renomowanymi partnerami regionalnymi: SEDF, Bratysława; Dom Fotografii i Stowarzyszenie Fotografików Węgierskich, Budapeszt; Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Słupsk; Galeria Photon, Lublana-Wiedeń.

Kuratorzy: Miha Colner & Dejan Sluga (Lublana)
Kuratorzy wspierający: Michaela Bosáková (Bratysława), Katarzyna Majak (Warszawa), Gabriella Uhl (Budapeszt)

Zobacz także:
Agata Vera Schiller we Wrocławiu
Po drugiej stronie
Maestri w Galerii Obok ZPAF
Malkovich w Leica Gallery
Ciało w świetle i mroku
Portrety nieznane
TRAFO PLUG: IN PROJECT ROOM
Dwie wystawy w Lublinie
Z niepewności w niepewność
Pejzaże Toskanii i Moraw
Wstyd we Wrocławiu



Powrót do listy
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 2.282s.