Wernisaż wystawy Janusza Marynowskiego „Maestri” zaplanowano na
środę, 20 kwietnia, o godzinie 19.00 w warszawskiej Galeria Obok ZPAF. Prezentowane zdjęcia można oglądać do 5 czerwca.
|
Jan Krenz, fot. Janusz Marynowski |
Autor przedstawia poszczególne sylwetki swoich bohaterów w różnych momentach – są więc sytuacje bardziej prywatne jak na fotografiach przedstawiających
Elżbietę i Krzysztofa Pendereckich, bardzo ciepłe i stonowane w wyrazie, portrety Yehudi Menuchina, czy Danuty i Witolda Lutosławskich.
|
Jerzy Maksymiuk, fot. Janusz Marynowski |
–
Również temperatura emocji i ekspresji uchwycona za pomocą aparatu przez autora jest skrajnie różna - od maksymalnego wyciszenia i skupienia, które możemy zaobserwować na zdjęciu prezentującym Jana Krenz’a, po ekspresję w mimice i gestach Jerzego Maksymiuka, czy Andreas’a Mustonen’a –
opisuje kuratorka wystawy, Anna Wolska.
|
Krzysztof Penderecki, fot. Janusz Marynowski |
Autor pokazuje widzom
świat muzyczny, który dla przeciętnego widza, a raczej słuchacza jest niedostępny. Przedstawia go na wskroś subiektywnie, ciepło jednocześnie korzystając z całego swojego doświadczenia i wiedzy o fotografowanym temacie.
|
Yehudi-Menuchin, fot. Janusz Marynowski |
Wystawa ta stanowi siłą rzeczy fragment bardzo bogatej kolekcji negatywów autorstwa Janusza Marynowskiego. W trakcie pracy nad wystawą materiał został ograniczony tylko do
portretów części kompozytorów i dyrygentów, którzy w ostatnich latach współpracowali z Sinfonią Varsovia. Bohaterami zdjęć są m.in: Krzysztof i Elżbieta Penderecka, Franciszek Wybrańczyk, Witold i Danuta Lutosławscy, Charles Dutoit, Yehudi Menuchin, Jerzy Maksymiuk, Jan Krenz, Lorin Maazel, Andreas Mustonen, John Axelrod, Peter Schreier.
Kurator: Anna Wolska
Zobacz także:Malkovich w Leica GalleryPortrety nieznaneTRAFO PLUG: IN PROJECT ROOMDwie wystawy w LubliniePejzaże Toskanii i MorawPółportret"To, co trwałe" Tomasza TomaszewskiegoNotatki z przypadków cielesnychŚwiadkowie czasów – fotografia w Austrii po 1945 rokuWystawa w Dużym Pokoju