''Bliskość. Impresje'' - wystawa prac trzech studentek Katedry Fotografii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi – Magdaleny Franczuk, Katarzyny Malugi i Agaty Opalińskiej. Autorki łączy podobny kierunek fotograficznych poszukiwań – opowiadają
o cielesności i relacjach międzyludzkich, poruszając się w wizualnej przestrzeni wrażeń, emocji;
dokonują próby zobrazowania duchowych przeżyć. Impresje i skojarzenia – czasem przewrotne i zaskakujące, innym razem naturalnie z siebie wynikające – tworzą trzy odmienne, kobiece konstelacje fotografii.
Magdalena Franczuk.
Wrocławianka. Inspiruje się głównie malarstwem dawnych mistrzów, co ma duży wpływ na jej metodę wykorzystania oświetlenia i kolorystykę prac. Cykl „Strangelands” to seria fotografii podejmująca próbę skojarzeniowego porównania stanów emocjonalnych związanych z cielesną rozkoszą do obrazów miejsc i zjawisk zauważonych w świecie natury. Tytułowe Strangelands - dziwne, obce ziemie - to niezgłębione obszary wewnętrznego świata człowieka, o które „ocieramy się” w chwilach uniesień.
Katarzyna Maluga.
Pochodzi z Lublina. Jak mówi sama o sobie – w fotografii interesuje ją to, co naturalne i ponadnaturalne; za pomocą aparatu fotograficznego chce „dawać”, a nie „zabierać”. Najistotniejszym elementem przekazu obrazu fotograficznego jest dla niej szczerość. „Zmienność czasu, stałość bytu” to seria zdjęć opowiadająca intymną historię relacji między kobietą a mężczyzną w surowych odcieniach czerni i bieli. Klaustrofobia jednej, zamkniętej przestrzeni, w której żyją bohaterowie, zostaje zestawiona z pejzażami.
Agata Opalińska.
Mieszka w Łodzi, fotografuje od 7 lat. Zawsze interesowała ją kreacja; poszukiwanie w fotografiach innej, baśniowej rzeczywistości. Jej prace utrzymane są często w błękitno-szaro-zielonych tonacjach. W fotografii pasjonuje ją możliwość przekształcania znanego jej świata w świat inny, tajemniczy, magiczny, czasami nawet mroczny. W prezentowanych przez siebie obrazach wykorzystuje różne żywioły takie jak powietrze, ogień, woda, aby dotrzeć do pierwotnego, naturalnego kształtu ludzkich uczuć i emocji.
Zobacz także:Sony Cyber-shot WX300 do zabrania w podróżPółkolonie fotograficzne - ferie zimowe 2014Śląska Fotografia Prasowa 2012 - galeria nagrodzonych zdjęćWyniki konkursu Sony World Photography Awards 2013Czarno-białe czy w kolorze?Zdjęcia, które kłamią?World Press Photo - od narodzin do dnia dzisiejszegoBądź futrografem, czyli o fotografowaniu zwierzątSmakowite zdjęcia – poradnik fotografowania żywności6 porad o tym, co i jak fotografować po ciemkuPatagonia – fotograficzna podróż marzeńKolor w fotografii – może pomóc!Fotoreportaż: Vaca das Cordas, czyli tradycyjna gonitwa bykaIV Międzynarodowy Festiwal Fotografii MłodychSonart.pl - przewodnik po wydarzeniach kulturalnychGREYCstoration i walka z szumem w GIMP-ie