Informacja prasowa:
Canon poinformowały dziś, że wprowadzają siedem nowych obiektywów filmowych 4K EF - zupełnie nową serię szkieł kinematograficznych, które obok bieżących wymiennych obiektywów EF do lustrzanek cyfrowych EOS stanowią podstawę nowego systemu Cinema EOS. Premiera systemu Cinema EOS rozpoczyna ofensywę firmy Canon na rynku wysokiej rozdzielczości produkcji cyfrowej. Nowy system profesjonalnej kinematografii cyfrowej obejmuje takie kategorie produktów, jak obiektywy, cyfrowe kamery wideo i lustrzanki cyfrowe.
Na nową linię filmowych obiektywów Canon EF składają się cztery obiektywy ze zmienną ogniskową obejmujące szeroki zakres ogniskowych od 14,5 do 300 mm — po dwa modele do mocowań EF i PL oraz trzy obiektywy ze stałą ogniskową do mocowań EF. Każdy z siedmiu nowych obiektywów oferuje wyjątkową rozdzielczość optyczną 4K oraz zgodność z matrycami równoważnymi filmowi Super 35 mm. Trzech obiektów o stałej ogniskowej można używać w połączeniu z aparatami wyposażonymi w pełnoklatkowe matryce 35 mm.
Seria Canon EF Cinema Lens, która na razie składa się z siedmiu modeli w przyszłości zostanie rozszerzona o kolejne obiektywy o zmiennej i stałej ogniskowej.
Filmowe obiektywy szerokokątne i teleobiektywy do mocowań EF i PL
Cztery nowe obiektywy Canon o zmiennej ogniskowej to filmowe obiektywy szerokokątne CN
-E14.5–60mm T2.6 L S (mocowanie EF) i
CN-E14.5–60mm T2.6 L SP (mocowanie PL) oraz filmowe teleobiektywy
CN-E30–300mm T2.95–3.7 L S (mocowanie EF) i
CN-E30–300mm T2.95–3.7 L SP (mocowanie PL). Każdy obiektyw zapewnia rozdzielczość 4K (4096 x 2160 pikseli), czyli liczbę pikseli czterokrotnie wyższą niż w formacie Full HD (1920 x 1080 pikseli), i jest zgodny ze standardowymi aparatami Super 35 mm, a także aparatami APS-C (niezgodne z pełnoklatkowymi aparatami 35 mm i matrycami APS-H).
|
Canon CN-E14.5–60mm T2.6 L S / CN-E14.5–60mm T2.6 L SP |
Obiektywy o zmiennej ogniskowej, w których zastosowano szkło z dyspersją anomalną, skutecznie eliminujące aberrację chromatyczną oraz soczewki asferyczne o dużej średnicy, pozwalają uzyskać obraz o wysokiej rozdzielczości od środka do brzegów kadru. Każdy obiektyw zawiera nowo opracowaną 11-listkową przesłonę, która zapewnia miękkie, atrakcyjne rozmycie nadające się idealnie do zastosowań kinematograficznych.
|
Canon CN-E30–300mm T2.95–3.7 L S / CN-E30–300mm T2.95–3.7 L SP |
Zakres ogniskowych nowych obiektywów (od 14,5 do 300 mm) reprezentuje długości najczęściej używane w produkcji filmowej, gdzie często trzeba stosować kombinację trzech lub większej liczby oddzielnych obiektywów o zmiennej ogniskowej. Nowe obiektywy szerokokątne i teleobiektywy firmy Canon zapewniają szerszy kąt i duże przybliżenia, więc na cały ten zakres wystarczają zaledwie dwa obiektywy. Nowe szerokokątne obiektywy filmowe oferują najszerszy kąt widzenia wśród cyfrowych obiektywów 35 mm, z długością ogniskowej równą 14,5 w szerokokątnym końcu zakresu (stan na dzień 3 listopada 2011 r.).
Oznaczenia zoomu, ostrości i przesłony są wygrawerowane na nachylonych powierzchniach, aby były dobrze widoczne od tyłu aparatu. Kąt obrotu pierścienia ostrości wynosi około 300 stopni, a powiększenia — 160 stopni, co pozwala na precyzyjne ostrzenie i płynne, subtelne operowanie zoomem.
Nowe filmowe obiektywy o zmiennej ogniskowej są zgodne ze standardowymi ręcznymi i elektronicznymi akcesoriami stosowanymi w branży filmowej, a także z osłonami matte box. Dzięki jednakowej średnicy przedniej części oraz jednolitym pozycjom osprzętu nie wymagają regulowania ani przestawiania akcesoriów podczas wymiany obiektywu na inny model z serii.
Filmowe obiektywy o stałej ogniskowej do mocowań EF
Podobnie jak szerokokątne i teleobiektywowe modele o zmiennej ogniskowej, nowe filmowe obiektywy
Canon CN-E24mm T1.5 L F,
CN-E50mm T1.3 L F oraz
CN-E85mm T1.3 L F zapewniają rozdzielczość optyczną 4K. Trzy obiektywy, zaprojektowane do użytku z mocowaniami EF, są zgodnie nie tylko ze standardowymi aparatami klasy Super 35 mm, ale również z matrycami pełnoklatkowymi, APS-H i APS-C. W obiektywach zastosowano szkło z dyspersją anomalną i soczewki asferyczne o dużej średnicy, które utrzymują wysoką rozdzielczość obrazu na całym torze optycznym, oraz nowo zaprojektowaną, 11-listkową przesłonę zapewniającą delikatne, atrakcyjne rozmycie.
|
Canon CN-E24mm T1.5 L F |
Dzięki oznaczeniom ostrości i przesłony wyraźnie widocznym od tyłu aparatu trzy nowe obiektywy Canon o stałej ogniskowej oferują wygodną obsługę w stylu filmowym, a kąt obrotu pierścienia ostrości wynoszący około 300 stopni ułatwia precyzyjne ostrzenie.
|
Canon CN-E50mm T1.3 L F |
Obiektywy CN-E24mm T1.5 L F, CN-E50mm T1.3 L F oraz CN-E85mm T1.3 L F są zgodne ze standardowymi ręcznymi i elektronicznymi akcesoriami stosowanymi w branży filmowej, a także z osłonami matte box. Dzięki jednakowej średnicy przedniej części oraz jednolitym pozycjom osprzętu nie wymagają regulacji podczas wymiany obiektywu.
|
Canon CN-E85mm T1.3 L F |
Strona producenta: www.canon.pl
Więcej informacji: www.canoncinemaeos.com
Zobacz także:Cinema EOS – debiut Canona w kinematografiiFilmowa lustrzanka 4K Canon Cinema EOS już wkrótceRuszył konkurs fotograficzny ''Od zmierzchu do świtu"Polak wśród zwycięzców konkursu Wildlife Photographer of the Year 20115. Warszawskie spotkania z fotografią dokumentalną – Zmodyfikowane obrazy rzeczywistości"Mandżuria – ostatnie chwile ludów północy" - zapomniane cywilizacje w obiektywie Pawła CharyPanoramy w fotografii podróżniczejTEST: Nikon V1, czyli debiut nowego systemuFotografia podróżnicza - porady na dobry początekNeutralne filtry szare połówkowe w fotografii krajobrazowejTEST: Sony NEX-5N – udana modernizacjaMAKRO – kilka porad na dobry i... tani początek