Sandro Miller mieszka i pracuje w Chicago. Jest znanym fotografem komercyjnym, który chętnie realizuje również projekty artystyczne. Często zmienia styl i szuka przeróżnych inspiracji w historii fotografii. Z Johnem Malkovichem współpracuje od niemal dwudziestu lat – panowie poznali się przy okazji sesji fotograficznej dla Steppenwolf Theatre Company w Chicago w 1997 i od tamtej pory współpracują niemal stale, nie tylko przy sesjach dla magazynów ilustrowanych, ale także realizując autorskie projekty fotograficzne (jak ten prezentowany na wystawie w Leica 6x7 Gallery) i filmowe (m.in. miniatury Ecstasy i Malkovich Butterflies).
|
fot. Sandro Miller - Arthur Sasse - Albert Einstein Sticking Out His Tongue (1951), 2014 |
Na wystawę składa się
35 zdjęć. Kolorowych i czarno-białych, wykonanych różnymi technikami i prezentowanych w rozmaitych formatach. Inspiracje miały swe źródła w dziełach Irvinga Penna, Dorothei Lange, Diane Arbus, Richarda Avedona, Berta Sterna, Anne Leibovitz, Herba Rittsa, Alberto Kordy, Andy'ego Warhola, Roberta Mapplethorpe'a, Billa Brandta, Carla Fischera, Davida Baileya, Edwarda Scheriffa Curtissa, Eikoha Hosoe, Gordona Parksa, Horsta P. Horsta, Jima Marshalla, duetu Pierre et Gilles, Williama Kleina, Victora Skrebneskiego i Yosoufa Karsha. Projekt został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec roku 2014 w Chicago, w galerii Catherine Edelman, i od tego czasu z ogromnym sukcesem podróżuje po świecie.
|
fot. Sandro Miller - Diane Arbus - Identical Twins, Roselle, New Jersey (1967), 2014 |
Leica Gallery Warszawa powstała w 2010 roku. Zajmuje się prezentacją współczesnej fotografii dokumentalnej i artystycznej. Gościła dotychczas ponad pięćdziesiąt wystaw fotografów takich jak Elliott Erwitt, Tomasz Tomaszewski, Thomas Hoepker, Wojtek Wieteska, Jan Grarup, Kacper Kowalski, Jacob Aue Sobol, kolektyw Sputnik i wielu innych.
Wstęp na wystawę płatny: bilet normalny: 10 zł, ulgowy: 7 zł
Zobacz także:Ciało w świetle i mrokuPortrety nieznaneTRAFO PLUG: IN PROJECT ROOMDwie wystawy w LublinieZ niepewności w niepewnośćPejzaże Toskanii i MorawWstyd we WrocławiuPółportret"To, co trwałe" Tomasza TomaszewskiegoNotatki z przypadków cielesnychHit The Łódź (Road)Świadkowie czasów – fotografia w Austrii po 1945 roku