Wystawa przedstawia akt jako źródło inspiracji w tworzeniu pośrednich związków fotograficzno-malarskich
w estetyce piktorializmu. Jest częścią obszernego cyklu pt. "Akty błękitne". Na wystawie prezentowane są cyfrowe repliki wydrukowane na 11-kolorowej, wielkoformatowej, fotograficznej drukarce atramentowej Epson Stylus Pro 7900 na najwyższej klasy, debiutującym właśnie na rynku papierze
Epson Japanese Kozo Paper Thin dodającym dodatkowej lekkości i świetlistości prezentowanym pracom
|
Zdjęcie z wystawy ''Akty błękitne'' Witolda Jacykowa |
Epson Japanese Kozo Paper Thin to
klasyczny orientalny papier stworzony przez Gary'ego Wornell'a. Oferuje on przejrzystość, doskonale nadaje się
do grafik w stylu orientalnym, a także do sztuki bardziej współczesnej. Wszystkie prezentowane prace są
oprawione na drewnianych ramach "na bęben", co zostało zainspirowane przez japońska tradycje wytwarzania papierowych okien.
|
Zdjęcie z wystawy ''Akty błękitne'' Witolda Jacykowa |
Miąższ wykorzystywany do otrzymywania tego papieru pochodzi
z drzewa morwy papierowej (Kozo), który sprawia, że papier jest bardzo wytrzymały zarówno na mokro jak i na sucho. Struktura papieru jest również bardzo trwała i po zmoczeniu łatwo powraca do kształtu płaskiego arkusza w stanie suchym. Te wyjątkowe właściwości sprawiają, że to nietypowe wykończenie jest nie tylko możliwe, ale i łatwe do zrealizowania.
|
Zdjęcie z wystawy ''Akty błękitne'' Witolda Jacykowa |
Witold Jacyków
Urodził się w 1954
w Opolu. W latach 1976–1979 studiował na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym filii Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie w pracowniach rysunku i malarstwa prof. Jerzego Wrońskiego, Norberta Witka. W 197 9r. zrealizował dyplom w Pracowni Malarstwa prof. Norberta Witka. W 2008 r. uzyskał tytuł
profesora sztuk filmowych. Zajmuje się fotografią i malarstwem.
Kieruje Zakładem Teorii Sztuki i Fotografii Artystycznej w Instytucie Sztuki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików a także Opolskiego Towarzystwa Fotograficznego.
Używa fotografii jako subiektywnego komentarza wizualnego do otaczającej rzeczywistości. Poszukuje w niej obrazów w skondensowanej formie zdolnych przenosić treści natury symbolicznej.
Obok działalności twórczej, wystawienniczej i pedagogicznej
zajmuje się propagowaniem sztuki fotografii poprzez udział w jury licznych konkursów fotograficznych, a także sympozjach i konferencjach jej poświęconych.
Prowadzi aktywną działalność wystawienniczą organizując wystawy indywidualne i uczestnicząc w wystawach zbiorowych.
Więcej informacji o autorze: www.pracownia-fotografii.us.edu.pl Zobacz także:Wystawa "The 7th day: camera obscura" Marka Poźniaka"Zdjęcia wysokich lotów" – wystawa fotograficzna we WrocławiuWystawa "Retrospekcje polarne" Ryszarda CzajkowskiegoVilna/Wilno/Vilnius i Wileńszczyzna w obrazach fotograficznych Jana BułhakaVytautas V. Staniosis w Starej Galerii ZPAFWystawa prac Artura Leończuka w Galerii Obok ZPAFAtchafalaya–w królestwie mokradeł. Fotografie Krzysztofa MuskalskiegoZbigniew Podsiadło i Dominika Dzierżymirska-Podpłomyk- wystawa fotografii pt. "Mistrz i uczeń""24 części"-wystawa fotografii Katarzyny Łaty-Wrony"Sklepiki" wystatawa prac Wojciecha Plewińskiego"Jestem"- wystawa prac Wolfganga BrenneraOstatnia wystawa o macierzyństwie, część pierwsza"Gabinet Dobrej Historii"-panel dyskusyjny i finisaż wystawy Łukasza TrzcińskiegoAll Our Yesterdays – Life Through the Lens of Europe’s First Photographers (1839-1939)