Fotografowany z powietrza, cykl „Sroga zima” autorstwa Kacpra Kowalskiego zachwyca graficznością formy. Jest idealnym potwierdzeniem tezy, że fotograf musi patrzeć szerzej, a wyznacznikiem jego klasy jest to, czy naprawdę widzi więcej.
|
Sroga zima, fot. Kacper Kowalski |
Przy pierwszym spojrzeniu wydaje się, że mamy okazję obcować z abstrakcyjnym malarstwem czy może graficznym minimal-artem...
|
Sroga zima, fot. Kacper Kowalski |
Istotnie. Fotografie Kacpra Kowalskiego mogą wywoływać takie skojarzenia, ponieważ Autor pokazuje prace będące niecodziennym zestawieniem faktur, linii i perspektyw, co jeszcze bardziej podkreśla ograniczona do minimum zimowa paleta kolorów - a wszystko to oglądamy z chłodnego dystansu trzystu stóp ponad ziemią.
|
Sroga zima, fot. Kacper Kowalski |
Barwne fotografie, jak czarno-białe rysunki, pozbawione wszystkich zbędnych ozdobników, przejmująco prawdziwe – nic dziwnego, autor z wykształcenia jest architektem.
|
Sroga zima, fot. Kacper Kowalski |
Wybór perspektywy i oszczędność formy sprawiają, że te fotografie studiujemy uważnie i bardzo powoli, z takim zachwytem, jak ogląda się stare mapy. Kacper uchwycił esencję tych pejzaży.
(Łukasz Kuś)
|
Sroga zima, fot. Kacper Kowalski |
Kacper Kowalski - urodził się w 1977 roku w Gdańsku. Z wykształcenia architekt, jako fotograf specjalizuje się w zdjęciach z lotu ptaka. Wykorzystując niezwykłą perspektywę i kontrolę nad obrazem, jaką posiada będąc jednocześnie fotografem i pilotem, Kowalski pokazuje wzory, symetrie i asymetrie zazwyczaj niedostępne dla oka ludzkiego. Za swoje fotografie lotnicze Kacper Kowalski otrzymał nagrody i wyróżnienia w najważniejszych polskich i międzynarodowych konkursach fotograficznych: World Press Photo, Nikon Photo Contest International, Grand Press Photo, National Geographic, Pilsner Urquell International Photography Award (IPA), Sony Worlds Photography Awards. Na rynku międzynarodowym Kacper jest reprezentowany przez brytyjską agencję Panos Pictures, a na polskim rynku prasowym przez polską agencję fotografików Forum.
Miasto: Kraków
Lokalizacja: Galeria Pauza
Ulica: ul. Floriańska 18/5 (II piętro)
Termin: 16.09.2011 – 16.10.2011
Godziny otwarcia: 15:00-21:00 (wtorek - niedziela)
Adres WWW: www.galeriapauza.pl
Wernisaż: 15.09.2011, o godz. 19:00
Zobacz także:Spotkanie informacyjne Studium Fotografii ZPAF i ostatni dzień Prezentacji 2011Epson Stylus SX440W i SX445W – ultrakompaktowe drukarki domowe Small-in-OneBezpłatne warsztaty z digiscopingu w Warszawie i GdańskuD3100 Red – pierwsza kolorowa lustrzanka NikonaDodatkowy termin rekrutacji w WSFotoFlexScan EV2335 oraz EV2315W – dwa nowe modele monitorów EIZO z serii EcoViewMicnova REC-Video - mikrofon dla aparatów i kamer cyfrowychWystawa BZ WBK Press Foto 2011 w KatowicachOlympus TCON-17X - telekonwerter dla XZ-1BenQ P1410 – 7-krotny zoom i optyczna stabilizacja obrazuNowe filtry polaryzacyjne i UV T * od ZeissaSamyang 7.5mm 1:3.5 UMC Fish-eye MFT już w sprzedażySzkoła fotografii Fomei / IlfordOtwarty przegląd portfolio w ZPAFListopadowe warsztaty fotograficzne w IndiachHandycam NEX-VG20E - nowa kamera Sony z wymienną optykąSony A77 i A65 - 24,3 megapiksela i największa na świecie szybkość zdjęć seryjnych z autofokusemCanon PIXMA MG6250 i PIXMA MG8250 - fotograficzne drukarki dla zaawansowanychCanon PIXMA MG5350 – szybkie urządzenie wielofunkcyjne z Wi-FiCanon PIXMA MG2150 oraz PIXMA MG3150 - kompaktowe, stylowe i w przystępnej ceniePRAKTICA luxmedia 16-Z21C – 21-krotny zoom optyczny i przetwornik CMOS BSICOOLPIX AW100 – najtwardsza sztuka NikonaNikon COOLPIX P7100 - kompakt dla wymagającychNikon COOLPIX S100 robi zdjęcia w 3DNowy aparat PRAKTICA luxmedia 14-Z80SCanon PIXMA iP4950 – szybka i ekologiczna drukarka fotograficznaTest amatorskich lustrzanek Nikona, cz. IV: Który model jest najlepszy dla Ciebie?Olympus TOUGH – historia podwodnaAF-S NIKKOR 50 mm f/1,8G – pierwsze zdjęciaKRAJOBRAZ – jak zauważyć i zrobić ciekawe zdjęcie?Portret w plenerze – praktyczny poradnikO fotografowaniu na Grenlandii słów kilkaPhotoshop CS5 dla fotografówTusze HP XL – wkład to nie tylko pojemnik na tusz – cz. 2