Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Aparaty i kamery  >  Canon EOS C300 Mark II – wysoka rozdzielczość 4K i wszechstronność zastosowań


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Mimo zastosowania mniejszego przetwornika obrazu, wizjer Olympusa E-3 dorównuje jasnością i wielkością konkurencyjnym aparatom półprofesjonalnym z matrycami APS-C.
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Canon EOS C300 Mark II – wysoka rozdzielczość 4K i wszechstronność zastosowań
Dodał: Przemysław Imieliński 08.04.2015
Nowy model pozwoli operatorom filmowym i producentom telewizyjnym zrealizować kreatywne pomysły z doskonałym oddaniem szczegółów obrazu.


Canon 4K EOS C300 Mark II został stworzony w oparciu o EOS C300. Posiada zaawansowany system przetwarzania obrazu, który obejmuje m.in. dwa procesory DIGIC DV5, profesjonalne kodeki i ogromny zakres dynamiki. Dzięki temu EOS C300 Mark II jest obecnie najbardziej zaawansowaną kamerą systemu Cinema EOS.

Doskonała jakość 4K i wszechstronność zastosowań
Kamera zapisuje 10-bitowe pliki z próbkowaniem kolorów 4:2:2 w rozdzielczości 4K z prędkością do 410 Mbps lub 10/12-bitowe pliki z próbkowaniem 4:4:4 w rozdzielczości 2K z 15-stopniowym zakresem dynamicznym. EOS C300 Mark II rejestruje materiał, na którym można pracować w procesie postprodukcji. Obraz zachowuje ostrość w pełnej gamie barw dodatkowo redukując efekt przechodzenia kolorów "colour bleed". Kamera oferuje najwyższą jakość nagrywania 4K zarówno na potrzeby produkcji telewizyjnych (3840 x 2160), jak i kinowych (4096 x 2160) zgodnych ze specyfikacją DCI.

Canon EOS C300 Mark II – widok z przodu


EOS C300 Mark II umożliwia nagrywanie plików i szybki zapis w rozdzielczości 4K na dwóch kartach CFast 2.0 oraz jednoczesny zapis w formacie RAW 4K na zewnętrznej nagrywarce. Zapewnia to elastyczność w procesie postprodukcji i pozwala zachować najwyższą, dostępną dziś jakość. Dodatkowo, możliwość nagrywania w tym samym czasie plików w rozdzielczości 2K/Full HD Proxy na wewnętrznej karcie SD pomaga jeszcze bardziej usprawnić procesy pracy na planie.
 
Nowa matryca Canon CMOS klasy Super 35 mm i zakres czułości aż do 102 400 ISO zapewniają doskonałą jakość w warunkach słabego oświetlenia. Tym samym, operatorzy mogą rejestrować materiał z bardzo niskim poziomem szumu w nawet najbardziej wymagającym otoczeniu.
 
EOS C300 Mark II oferuje zróżnicowane opcje kontroli, aby dopasować się do różnych środowisk produkcyjnych. Pełna obsługa manualna doskonale sprawdzi się na planie produkcji filmowych. Kamera oddaje do dyspozycji operatorów także w pełni automatyczne ustawienia. Obejmują one m.in. ulepszony system Dual Pixel CMOS AF (obecnie pokrywa ok. 80 proc. kadru zarówno w pionie, jak i w poziomie), automatyczny balans bieli czy Face Detection AF, co pozwala niezależnym reporterom czy dokumentalistom rozpocząć nagrywanie w każdej chwili.

Integracja z profesjonalnym środowiskiem pracy
Nowe kodeki Canon XF-AVC H.264 zostały zaprojektowane z myślą o dopasowaniu do standardowych w branży systemów edycji nieliniowej, pozwalając tym samym na wykorzystanie materiału nagranego zarówno w rozdzielczości 4K, jak i 2K/Full HD przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Zakres funkcji obejmuje m.in. XF-AVC Intra dla rozdzielczości 4K, XF-AVC Long GOP i opcje Proxy dla nagrywania 2K/Full HD. W obu przypadkach wykorzystywany jest kodek H.264, który ułatwia pracę w procesie postprodukcji. Twórcy zdjęć mogą wybrać typ kodeka i rozdzielczość, które najlepiej pasują do konkretnej sytuacji. EOS C300 Mark II nagrywa z prędkością do 30 P w rozdzielczości 4K lub 120P dla 2K/Full HD.

Canon EOS C300 Mark II – widok z boku


EOS C300 Mark II wspiera różne przestrzenie barwne, w tym BT.2020, Canon Cinema Gamut i DCI-P3. Jest to pierwsza kamera Canon, która oferuje technologie Canon Log2, która zapewnia 15-stopniowy zakres dynamiczny – rozszerzony względem wcześniejszych modeli z tej serii. Kamera została także wyposażona w nowe opcje rejestracji dźwięku, 4-kanałowy zapis z głębią 16 lub 24 bitów i częstotliwością próbkowania 48 kHz.

Wszechstronne zastosowania
Kamera EOS C300 Mark II wykorzystuje rozwiązania konstrukcyjne charakterystyczne dla linii Cinema EOS. W zależności o preferencji operatora i sytuacji na planie korpus może zostać rozbudowane o kompatybilne akcesoria. Kamera posiada wbudowane elektroniczne filtry ND (neutral density), które w trybie rozszerzonym 10-krotnie redukują ilość światła docierającego do matrycy. Z kolei zgodność z wielofunkcyjnym pilotem RC-V100 i opcjonalna łączność Wi-Fi pozawalają realizować zdjęcia niezależnie od lokalizacji.

Canon EOS C300 Mark II – widok z tyłu


Szybkość odczytu danych została dwukrotnie zwiększona w porównaniu do modelu EOS C300. Zredukowano także efekt niejednoczesnego odczytu przetwornika (rolling shutter), co pozwala uzyskać szczegółowe ujęcia poruszających się obiektów np. w scenach akcji.
 
EOS C300 Mark II jest kompatybilny z ponad dziewięćdziesięcioma obiektywami Canon z serii EF i EF Cinema. Dzięki temu operatorzy będą mogli wykorzystać modele z mocowaniem EF, które już posiadają. Dodatkowo, kamera oferuje wsparcie dla obiektywów z serwomechanizmem, co sprawia, że jest ona konkurencyjnym rozwiązaniem zarówno dla produkcji telewizyjnych, jak i kinowych. Co więcej, w ramach usługi serwisowej możliwa jest także zmiana systemu mocowania ze standardowego EF na EF z Cinema Lock, czy na standardowy w branży system PL.

EOS C300 Mark II – kluczowe cechy:
• Wewnętrzne nagrywanie 4K o dużej szybkości transmisji danych oraz zewnętrzne nagrywanie w formacie RAW.
• Pliki z wysokim zakresem dynamicznym, idealne do wykorzystania w procesie postprodukcji.
• Łatwa integracja z istniejącym środowiskiem pracy.
• Funkcje automatyczne ułatwiają pracę niezależnym operatorom.
• Niski poziom szumów podczas nagrywania w warunkach słabego oświetlenia.

Strona producenta: www.canon.pl

Zobacz także:
Canon XC10 – kompaktowa kamera 4K z funkcją fotografowania
Canon DP-V2410 – 24-calowy monitor referencyjny
Memento – nowości Case Logic dla fotografów i filmowców
Wystawa "Górny Ślunsk po naszymu"
"Pokaż się" podczas 5. Opolskiego Festiwalu Fotografii
Wernisaż wystawy Sławomira Tobisa "Pozostała głównie cisza"
Datacolor Spyder 5 – nowa generacja produktów do kalibracji
Aparaty Nikona zdobywają nagrodę "Red Dot Award: Product Design 2015"
Wyniki konkursu ''Odrobina edycji nie zaszkodzi''
Odporne na ekstremalne temperatury karty pamięci Transcend
Nikon 1 J5 – duża szybkość fotografowania i filmy w 4K
"Nieznane oblicza Hinduizmu" – wieczór kultury indyjskiej
Wystawa z okazji XX-lecia Wrocławskich Szkół Fotograficznych
Ogłoszono kolejnych zwycięzców Sony World Photography Awards 2015
Album Michała Statkiewicza "Fotoprzemyślenia nad pięćdziesiątką"
Discover Europe 2015 – ostatnie dwa dni zgłaszania prac konkursowych!

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.686s.