Canon 4K EOS C300 Mark II został stworzony w oparciu o EOS C300. Posiada
zaawansowany system przetwarzania obrazu, który obejmuje m.in.
dwa procesory DIGIC DV5, profesjonalne kodeki i ogromny zakres dynamiki. Dzięki temu EOS C300 Mark II jest obecnie najbardziej zaawansowaną kamerą systemu Cinema EOS.
Doskonała jakość 4K i wszechstronność zastosowań
Kamera zapisuje
10-bitowe pliki z próbkowaniem kolorów 4:2:2 w rozdzielczości 4K z prędkością do
410 Mbps lub
10/12-bitowe pliki z próbkowaniem
4:4:4 w rozdzielczości 2K
z 15-stopniowym zakresem dynamicznym. EOS C300 Mark II rejestruje materiał, na którym można pracować w procesie postprodukcji. Obraz zachowuje ostrość w pełnej gamie barw dodatkowo
redukując efekt przechodzenia kolorów "colour bleed". Kamera oferuje
najwyższą jakość nagrywania 4K zarówno na potrzeby produkcji telewizyjnych (3840 x 2160), jak i kinowych (4096 x 2160) zgodnych ze specyfikacją DCI.
|
Canon EOS C300 Mark II – widok z przodu |
EOS C300 Mark II umożliwia nagrywanie plików i szybki zapis w rozdzielczości 4K
na dwóch kartach CFast 2.0 oraz jednoczesny zapis w formacie
RAW 4K na zewnętrznej nagrywarce. Zapewnia to elastyczność w procesie postprodukcji i pozwala zachować najwyższą, dostępną dziś jakość. Dodatkowo, możliwość nagrywania w tym samym czasie plików w rozdzielczości 2K/Full HD Proxy na wewnętrznej karcie SD pomaga jeszcze bardziej usprawnić procesy pracy na planie.
Nowa matryca Canon CMOS klasy Super 35 mm i zakres czułości aż do 102 400 ISO zapewniają doskonałą jakość w warunkach słabego oświetlenia. Tym samym, operatorzy mogą rejestrować materiał z bardzo niskim poziomem szumu w nawet najbardziej wymagającym otoczeniu.
EOS C300 Mark II oferuje
zróżnicowane opcje kontroli, aby dopasować się do różnych środowisk produkcyjnych.
Pełna obsługa manualna doskonale sprawdzi się na planie produkcji filmowych. Kamera oddaje do dyspozycji operatorów także w pełni automatyczne ustawienia. Obejmują one m.in. ulepszony system
Dual Pixel CMOS AF (obecnie
pokrywa ok. 80 proc. kadru zarówno w pionie, jak i w poziomie),
automatyczny balans bieli czy
Face Detection AF, co pozwala niezależnym reporterom czy dokumentalistom rozpocząć nagrywanie w każdej chwili.
Integracja z profesjonalnym środowiskiem pracy
Nowe kodeki
Canon XF-AVC H.264 zostały zaprojektowane z myślą o dopasowaniu do standardowych w branży systemów edycji nieliniowej, pozwalając tym samym na wykorzystanie materiału nagranego zarówno w rozdzielczości 4K, jak i 2K/Full HD przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Zakres funkcji obejmuje m.in.
XF-AVC Intra dla rozdzielczości 4K,
XF-AVC Long GOP i opcje
Proxy dla nagrywania 2K/Full HD. W obu przypadkach wykorzystywany jest kodek H.264, który ułatwia pracę w procesie postprodukcji. Twórcy zdjęć mogą wybrać typ kodeka i rozdzielczość, które najlepiej pasują do konkretnej sytuacji. EOS C300 Mark II
nagrywa z prędkością do 30 P w rozdzielczości 4K lub 120P dla 2K/Full HD.
|
Canon EOS C300 Mark II – widok z boku |
EOS C300 Mark II wspiera różne przestrzenie barwne, w tym
BT.2020, Canon Cinema Gamut i DCI-P3. Jest to pierwsza kamera Canon, która oferuje technologie Canon Log2, która zapewnia
15-stopniowy zakres dynamiczny – rozszerzony względem wcześniejszych modeli z tej serii. Kamera została także wyposażona w nowe opcje rejestracji dźwięku,
4-kanałowy zapis z głębią 16 lub 24 bitów i częstotliwością próbkowania
48 kHz.
Wszechstronne zastosowania
Kamera EOS C300 Mark II wykorzystuje rozwiązania konstrukcyjne charakterystyczne dla linii Cinema EOS. W zależności o preferencji operatora i sytuacji na planie
korpus może zostać rozbudowane o kompatybilne akcesoria. Kamera posiada
wbudowane elektroniczne filtry ND (neutral density), które w trybie rozszerzonym
10-krotnie redukują ilość światła docierającego do matrycy. Z kolei
zgodność z wielofunkcyjnym pilotem RC-V100 i opcjonalna łączność
Wi-Fi pozawalają realizować zdjęcia niezależnie od lokalizacji.
|
Canon EOS C300 Mark II – widok z tyłu |
Szybkość odczytu danych została dwukrotnie zwiększona w porównaniu do modelu EOS C300.
Zredukowano także efekt niejednoczesnego odczytu przetwornika (rolling shutter), co pozwala uzyskać szczegółowe ujęcia poruszających się obiektów np. w scenach akcji.
EOS C300 Mark II jest
kompatybilny z ponad dziewięćdziesięcioma obiektywami Canon z serii EF i EF Cinema. Dzięki temu operatorzy będą mogli wykorzystać modele z mocowaniem EF, które już posiadają. Dodatkowo, kamera oferuje
wsparcie dla obiektywów z serwomechanizmem, co sprawia, że jest ona konkurencyjnym rozwiązaniem zarówno dla produkcji telewizyjnych, jak i kinowych. Co więcej, w ramach usługi serwisowej możliwa jest także
zmiana systemu mocowania ze standardowego EF na EF z Cinema Lock, czy na standardowy w branży system PL.
EOS C300 Mark II – kluczowe cechy:
• Wewnętrzne nagrywanie 4K o dużej szybkości transmisji danych oraz zewnętrzne nagrywanie w formacie RAW.
• Pliki z wysokim zakresem dynamicznym, idealne do wykorzystania w procesie postprodukcji.
• Łatwa integracja z istniejącym środowiskiem pracy.
• Funkcje automatyczne ułatwiają pracę niezależnym operatorom.
• Niski poziom szumów podczas nagrywania w warunkach słabego oświetlenia.
Strona producenta: www.canon.pl
Zobacz także:Canon XC10 – kompaktowa kamera 4K z funkcją fotografowaniaCanon DP-V2410 – 24-calowy monitor referencyjnyMemento – nowości Case Logic dla fotografów i filmowcówWystawa "Górny Ślunsk po naszymu""Pokaż się" podczas 5. Opolskiego Festiwalu FotografiiWernisaż wystawy Sławomira Tobisa "Pozostała głównie cisza"Datacolor Spyder 5 – nowa generacja produktów do kalibracjiAparaty Nikona zdobywają nagrodę "Red Dot Award: Product Design 2015"Wyniki konkursu ''Odrobina edycji nie zaszkodzi''Odporne na ekstremalne temperatury karty pamięci TranscendNikon 1 J5 – duża szybkość fotografowania i filmy w 4K"Nieznane oblicza Hinduizmu" – wieczór kultury indyjskiejWystawa z okazji XX-lecia Wrocławskich Szkół FotograficznychOgłoszono kolejnych zwycięzców Sony World Photography Awards 2015Album Michała Statkiewicza "Fotoprzemyślenia nad pięćdziesiątką"Discover Europe 2015 – ostatnie dwa dni zgłaszania prac konkursowych!