Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Sztuka  >  Kalendarium  >  Podstawowe Zasady brytyjskich twórców


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Nazwa "Cztery Trzecie" nie ma nic wspólnego z proporcjami boków obrazu rejestrowanego przez matryce aparatów należących do tego systemu?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa
Podstawowe Zasady brytyjskich twórców
Dodał: Błażej Organisty
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Ulica: Jazdów 2
Termin: 26.06.2015 – 06.09.2015
Godziny otwarcia: wtorek–niedziela w godz. 12.00 – 19.00, piątek w godz. 12.00 – 21.00
Adres WWW: www.csw.art.pl
Wernisaż: 26 czerwca o godz. 19.00

« poprzednia strona 1|2 następna strona »
Władza, jej narzędzia i mechanizmy fascynują Adama Broomberga i Olivera Chanarina. Ich praktyka artystyczna często prowadzi do bezpośredniego zaangażowania w relacje ze strukturami władzy w ramach tworzenia i wykorzystywania obrazów. Tak było w przypadku ich akredytacji jako reporterów w ramach misji wojskowej w Afganistanie u boku brytyjskiej armii (The Day Nobody Died), w trakcie której, zamiast fotografować dramatyczne wydarzenia, skupili się na instrumentalnej roli fotografów na linii frontu, towarzyszących im rytuałów i protokołów dokumentowania wydarzeń wojennych. Podobnie podczas quasi-antropologicznej wyprawy do Gabonu artyści odrzucili oficjalne zadanie, a także konwencje fotografii dokumentalnej i użyli historycznych klisz z lat siedemdziesiątych, których niesławną cechą była niemożność właściwego oddania koloru ciemnej skóry. Ostatecznym efektem było jedno jedyne zdjęcie To Photograph the Details of a Dark Horse in Low Light.

Adam Broomberg, Oliver Charnanin, Film still 2015


Dwie serie prac konstytuują ważną część wystawy. Pierwsza pokazuje studia pocisków, które połączyły się w powietrzu. Te nieprawdopodobne obiekty zostały znalezione na polach bitew podczas wojny secesyjnej w USA i uważa się, że skutecznie uratowały życie dwóch żołnierzy. W ramach drugiego cyklu Broomberg i Chanarin sfotografowali pryzmaty wojskowe, kawałki szkła optycznego, które wykorzystuje się w celownikach broni precyzyjnej. Przemoc rozprzestrzenia się za pomocą tych materiałów: złączonych bryłek ołowiu i szkła kryształowego o ostrych krawędziach.

Adam Broomberg, Oliver Charnanin, Film still 2015


W tytułowym filmie wystawy Podstawowe zasady [Rudiments], niepokojąca postać błazna – mrocznego klauna, którego występ balansuje na skraju wulgarności, radykalnie wystawia na próbę militarne kody i zakłóca starannie zaplanowane układy zbiorowej choreografii kadetów przebywających na obozie wojskowym na przedmieściach Liverpoolu. Film kieruje uwagę widza na formujący moment dzieciństwa i wczesnej młodości, a jego intensywny rytm wyznacza utwór na perkusję w wykonaniu amerykańskiego muzyka znanego jako Kid Millions.

Adam Broomberg, Oliver Charnanin, Film still 2015


Broomberg i Chanarin podważają nie tylko zadania fotografa, ale także samo medium i jego rolę jako instrumentu politycznego. Aparat nigdy nie jest neutralny i niewinny, jego fizyczne i materialne właściwości często zdradzają głębiej zaprogramowane ideologiczne zadania. Za każdym razem artyści odwracają tradycję dokumentalną, stawiając w centrum nie finalny zapis i jego emocjonalny efekt, lecz wielowarstwowy proces i złożoną politykę produkowania obrazów. Podstawowe zasady [Rudiments] są ich pierwszą wystawą, na której kluczową pracą jest jednak film, a nie tak jak dotychczas fotografia. Równorzędną częścią ekspozycji jest także nieustający muzyczny performans.

Kuratorka: Kaja Pawełek
Koordynatorka: Katarzyna Tomczak-Wysocka

Zobacz także:
Wystawa Laboratorium
Fotografie Martwej Wisły
Wystawa Krakowski Kazimierz
Zvi Hecker Stronice Księgi
Nienaturalna wystawa w Warszawie
W koło Macieja na wrocławskim placu
Byłe cmentarze na zdjęciach Palimpsest
Wystawa pokonkursowa Oblicza Łodzi
Wystawa Efekty Uboczne Kacpra Kowalskiego
Wystawa dyplomowa Jeden dzień
Unguarded Moments Steve'a McCurry
Kolory Tokio w leśnickim Zamku


« poprzednia strona 1|2 następna strona »

Powrót do listy
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 2.046s.