Co jest najważniejsze w pracy fotografa?, jak zrobić dobre zdjęcie?, na czym polega koncepcja storytellingu? – na te i inne pytania odpowiadają Sonia Szóstak, Brice Portolano i Arnaud Montagard, współautorzy kolekcji „
Disconnect”.Bank zdjęć Fotolia by Adobe umożliwia obejrzenie wideo z poradami trójki młodych fotografów.
Podczas Imagination Day Cannes Lions, które w listopadzie odbyły się w Warszawie,
troje uzdolnionych artystów współpracujących z bankiem zdjęć Fotolia przy projekcie „Disconnect” podzieliło się swoimi wskazówkami dotyczącymi sztuki fotografowania i snucia historii za pomocą obrazów.
|
Wideoporadnik Fotolia |
–
Sonia, Brice i Arnaud to bardzo młodzi twórcy, ale ich dorobek artystyczny jest imponujący. Dlatego chcieliśmy, by podzielili się swoim doświadczeniem i radami z innymi. Ich twórczość i podejście do robienia zdjęć może być inspiracją dla wielu adeptów sztuki fotografii – mówi Beata Jaroszewska,
Dyrektor ds. Marketingu Fotolia by Adobe w Polsce.
Wskazówki
Wrażliwość ważniejsza niż umiejętności techniczne. Według
Sonii Szóstak dobrego fotografa charakteryzuje przede wszystkim zmysł obserwacyjny, naturalność i poczucie estetyki. Są one ważniejsze niż umiejętność posługiwania się sprzętem czy ustawiania światła.
|
Sonia Szóstak, Fotolia.com; nr 108719360 |
Rób mniej, myśl więcej – radzi
Brice Portolano, francuski fotograf, który w ramach projektu „Disconnect” odwiedził Namibię. –
Rób mniej zdjęć i więcej myśl. Daj sobie czas i unikaj robienia zbyt wielu zdjęć. Podróżując, czasem lepiej znaleźć czas i pomyśleć, co dokładnie chce się sfotografować. Nie spiesz się, rób to, co kochasz, a nie to, o czym myślisz, że osiągnie sukces w internecie.
|
Brice Portolano, Fotolia.com; nr 110958986 |
Bądź cierpliwy i stań się częścią akcji, doradza z kolei
Arnaud Montagard, młody artysta, który tworząc swoją kolekcję, przemierzał kanadyjskie lasy: –
Bądź cierpliwy. Uzyskanie dobrego zdjęcia może zająć tygodnie lub nawet miesiące. Na przykład, w projekcie „Disconnect” podążaliśmy za myśliwymi, którzy szukali zwierzyny. Byłem z nimi prawie dwa tygodnie i nie dojrzeliśmy żadnych zwierząt. Dlatego musisz być cierpliwy i skupiony oraz podążać za ludźmi, których życie dokumentujesz. Żeby dać się zainspirować, musisz być częścią akcji, pozostać z ludźmi na dłużej i żyć jak oni. Jeść z nimi, ubierać się jak oni (jak byłem z myśliwymi, ubierałem się jak oni), towarzyszyć im przez cały dzień. W ten sposób dasz się zainspirować i naprawdę zrozumiesz, czego doświadczają każdego dnia.
|
Arnaud Montagard, Fotolia.com; nr 124720850 |
Więcej wskazówek artystów współtworzących kolekcję „Disconnect” znajduje się w tym wideoporadniku.
Więcej informacji:
www.fotolia.com
Zobacz także:Pokaz zdjęć TTFFILM VIDEO FOTORowerami na krańce świataPokaz slajdów z MongoliiFotograf WarszawskiWernisaż w ZamościuMiędzypokoleniowe warsztaty fotograficzneBiennale Fotografii ZabytkiImaging Korea od jutraWernisaż w Łódzkim Domu KulturyTomasz Stańko w obiektywiePiąta część DisconnectDisconnect na Imagination DayKolejna edycja DisconnectFotolia na Festiwalu Druku i MarketinguFocus Nordic w PolsceNikon Photo Contest 2016–2017