Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Wydarzenia  >  Wildlife Photographer of the Year 2013


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Aparat Olympus E-3 wyposażony jest w 11-polowy autofokus, który w momencie premiery był najczulszym tego typu układem zastosowanym w tej klasie lustrzanek cyfrowych?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Wildlife Photographer of the Year 2013
Dodał: Alina Plata 18.10.2013
Znamy już wyniki jednego z najbardziej znanych i cenionych konkursów fotografii przyrodniczej. Wśród laureatów znalazł się Mateusz Piesiak z Polski.


Wildlife Photogr apher of the Year, powstały w 1964 roku, jest coroczną, międzynarodową prezentacją najlepszej fotografii przyrodniczej. Konkurs jest organizowany przez dwie instytucje z Wielkiej Brytanii, które szczycą się swoim zaangażowaniem w ochronę różnorodności życia na ziemi - Muzeum Historii Naturalnej i BBC Wildlife Magazine i obejmuje 18 indywidualnych kategorii, od ptaków i ssaków do przyrody w czerni i bieli. 49. coroczny konkurs przyciągnął dziesiątki tysięcy zgłoszeń z kilkudziesięciu krajów. Wygrane zdjęcia będzie można obejrzeć na wystawie w Muzeum Historii Naturalnej w Londynie do 23 marca 2014 roku.

Greg du Toit - RPA - Tajemnicza natura słoni. FOTOGRAF DZIKIEJ PRZYRODY ROKU 2013 I Miejsce - kategoria: Portrety zwierząt. ''Zamierzałem poznać i utrwalić tę szczególną energię charakterystyczną dla słoni'' – tłumaczy Greg. Ta okazja nadarzyła się, kiedy młode słoniątko przebiegło obok jego zanurzonej w wodzie kryjówki, na wprost wodopoju. Długi czas naświetlania i filtr polaryzujący pozwoliły Gregowi uwypuklić ''tajemniczą naturę'' słoni, tuż po brzasku. Afrykańskie słonie prowadzą dzienny i nocny tryb życia. Większą część czasu spędzają na poszukiwaniu pożywienia i popasaniu. Śpią zaledwie trzy do pięciu godzin. Wodę zwykle piją raz dziennie. Jednak poszukując jej w czasie suszy przebywają znaczne odległości i wówczas wytrzymują bez niej dwa do trzech dni. Lokalizacja: Rezerwat Northern Tuli Game, Botswana. Dane techniczne: Obiektyw Nikon D3s, 16-35mm f4 plus filtr polaryzujący; 1 30 sek. przy f22; ISO 800; flesz NikonSB-900 i przewód do zdalnego wyzwalacza SC28; mini statyw; wyzwalacz Nikon.

Jeremie Villet - Francja - Na szczycie świata. Wyróżnienie - kategoria: Zwierzęta w swoim środowisku. Jeremie wyruszył w czterogodzinną wspinaczkę, żeby uchwycić zachód słońca. Gęsta mgła opóźniała wejście na szczyt. ''Kiedy wydobyłem się z chmur – wspomina – wkroczyłem jakby w nowy świat''. Ale prawdziwą niespodzianką był widok kozła alpejskiego znajdującego się poniżej, tuż przed nim. ''Byłem tylko ja, kozioł alpejski i piękno alpejskiej scenerii''. Kozioł alpejski żyje na obszarze całych Alp, na ogół powyżej linii drzew. W dziewiętnastym wieku gatunek został prawie całkowicie wytępiony, a jedyna populacja zachowała się we Włoszech. Od tego czasu ich liczba wzrosła do około 30 000 osobników. Lokalizacja: Alpy, Francja. Dane techniczne: Obiektyw Canon EOS 7D, 28-75 mm f2.8; 1 160 sek. przy f2.8 (-0.7 e v); ISO 320.

Marc Steichen - Luksemburg - Sen na jawie z bosrukiem w tle. Wyróżnienie - kategoria: Portrety zwierząt. Przez ostatnie pięć lat, wiosenną porą, Marc fotografował borsuki w pobliżu swojego domu. ''Wychodząc ze swojej nory o zmierzchu, borsuk uważnie obserwował otoczenie'' - opowiada Marc. Zastosował podwójną ekspozycję dla stworzenia efektu jak ze snu, łącząc jeden ostry obraz zwierzątka i drugi, znacznie bardziej miękki, morelowego nieba. Wiosna w północnej Europie jest ważną porą roku dla borsuków. Opuszczając swoje nory, w których spędziły zimę, skupiają się na odbudowaniu zapasów tłuszczu, żywiąc się wszystkim, co znajdą, poczynając od cebulek i owoców, a kończąc na dżdżownicach i gniazdach os. Lokalizacja: Pratz, Luksemburg. Dane techniczne: Obiektyw Canon EOS 5D Mark III, 300mm f2.8, obiektyw Meyer Gorlitz Trioplan 100mm f2.8; 1 250 sek. przy f2.8; ISO 400; wielokrotna ekspozycja.

Andrew Schoeman - RPA - Zdjęcie w ciemności. II Miejsce - kategoria: Natura w czerni i bieli. Jadąc nocą, Andrew zaczął podążać za dwoma lwami. Obserwował jak patrolowały terytorium, znacząc je swoim zapachem i jednocześnie badając zapach pozostawiony przez inne lwy. Zamierzał uchwycić ich wyjątkowy wyraz. Stało się to możliwe wtedy, gdy reflektory nadjeżdżającego samochodu oświetliły głowę jednego z nich. Lwy są zwierzętami aktywnymi w nocy, między zmierzchem, a świtem. Upodobanie do nocnego trybu życia sprawiło, że rozwinęły znakomity wzrok, słuch i węch. Korzystają z tych zmysłów patrolując swoje terytoria w poszukiwaniu ewentualnych samic lub pożywienia. W ciągu jednej nocy nierzadko przebywają dystans ponad dziesięciu kilometrów. Lokalizacja: Rezerwat Przyrody Timbavati, Afryka Południowa. Szczegóły techniczne: Obiektyw Nikon D4 plus 200-400mm f4; 1 100 sek. przy f4; ISO 3200; poduszeczka plus planning plate.

Agorastos Papatsanis - Grecja - Magiczne grzyby. Wyróżnienie - kategoria: Twórcze wizje natury. Agorastos zastosował podwójną ekspozycję, żeby uchwycić grzyby i jednocześnie ukazać bogatą paletę tła, stwarzającego baśniowy klimat. Na pierwszym planie dominują grzyby i pnie świerków, z wierzbami w tle. Większy grzyb liczy trzydzieści centymetrów.Czubajki kanie osiągają wysokość trzydziestu pięciu centymetrów, a nawet więcej. Jak na grzyby, to całkiem sporo. Nic dziwnego, że w Europie Wschodniej i Centralnej, stanowią popularne źródło pożywienia. Jednak trzeba uważać. Czubajka kania jest trująca, gdy spożyje się ją na surowo. Trzeba ją dobrze ugotować, lub usmażyć. Lokalizacja: Deskati, Grecja. Szczegóły techniczne: Obiektyw Nikon D700, 70-200mm f2.8; 1 60 sek. przy f2.8 (-0.3 e v); ISO 100.

Mateusz Piesiak - Polska - Ostatni blask światła. I Miejsce - kategoria: 15-17 lat. Mateusz znalazł uszatkę zwyczajną, którą chciał sfotografować. Niestety siedziała wysoko na drzewie. Wówczas, zauważył drugą sowę, drzemiącą na niższej gałęzi. Szczęście mu sprzyjało, ponieważ w pobliżu znajdowała się ławeczka i stając na niej uzyskał znakomitą perspektywę. ''Zrobiłem zdjęcie, o którym mogłem tylko marzyć. Sowa w obramowaniu oszronionych drzew, oświetlona przez ostatnie blaski wieczornego światła'' – wspomina. Sowy mają wybitnie wrażliwy słuch, którego używają do zlokalizowania dźwięków wydawanych przez małe ssaki, na które polują. Ale kępki piór na głowie sowy to nie uszy. Jak u wszystkich ptaków, właściwe otwory uszne są umieszczone pod piórami, po obu stronach głowy, prowadząc do wnętrza czaszki, gdzie dźwięk jest wzmacniany. Lokalizacja: Lofer, Austria. Szczegóły techniczne: Obiektyw Canon 40D, 400mm f5.6; 1 125 sek. przy 5.6 (-1 e v); ISO 640.


Zobacz także:
VII Międzynarodowy Festiwal Teatralny DIALOG – WROCŁAW
Samsung przedstawia ISOCELL, nową technologię matryc obrazu dla smartfonów
Nowa wersja programu ViewNX
Flickr przedstawia aplikację automatycznego przesyłania dla iOS
Wenezuela o smaku mango
TIFF Festival – 9 dni z fotografią we Wrocławiu
Marek Noniewicz – Iliaster w Łodzi
Samsung odswieżył NX300 dodając obracany wyświetlacz do zdjęć "z ręki"
Jony Ive z Apple i Marc Newson zaprojektowali specjalną edycję Leica M
Pentax K-3 – zdjęcia przykładowe

Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 3.795s.