Obie wersje filmowe obiektywów Tokina bazują na z
nakomitych parametrach optycznych odpowiadającym ich wersjom fotograficznych.
Tokina 11-16 T3 Cine powstała na bazie popularnego i wielokrotnie nagradzanego obiektywu AT-X 116 PRO DX II, jednego z
najostrzejszych i najjaśniejszych szerokokątnych zoomów na rynku zaprojektowanych dla formatu APS-C.
Z kolei
Tokina 16-28 T3 Cine to odpowiednik fotograficznej wersji obiektywu AT-X PRO FX 16-28mm –
szerokiego, jasnego i doskonałego optycznie zooma zaprojektowanego dla formatu FF.
Oba obiektywy filmowe zamknięte są w
wytrzymałych, w pełni metalowych, korpusach oraz posiadają
szereg udogodnień zwiększających komfort pracy operatora filmowego,
m.in. pierścienie zmiany ogniskowej, ostrości oraz przysłony wyposażonej w zębatki ułatwiające stosowanie systemu follow-focus oraz płynną regulację przysłony.
Tokina 11-16 T3 Cine
Tokina 11-16 T3 Cine oferuje
pole widzenia wynoszące 85 stopni, a dzięki
dużej jasności wynoszącej T3 (f/2.8) doskonale radzi sobie w słabych warunkach oświetleniowych, zapewniając
doskonałą plastykę obrazu oraz małą głębie ostrości.
Na zaawansowaną konstrukcję optyczną obiektywu składa się
trzynaście soczewek umieszczonych w jedenastu grupach. Budowa oparta jest m.in. na dwóch soczewkach SD (niskodyspersyjnych) oraz dwóch soczewkach asferycznych. Gwarantuje to
wysoki kontrast i skuteczną kontrolę aberracje chromatycznej. Obiektyw ma wysoką rozdzielczość optyczną
przewyższającą format filmowy 4K.
Dzięki przysłonie o 9 listkach w
bardzo plastyczny i miękki sposób odwzorowuje nieostrości znajdujące się poza głębią ostrości, tzw. bokeh.
Obiektyw dostępny jest z osłoną przeciwsłoneczną BH-77A w zestawie.
Tokina 16-28 T3 Cine
W Tokinie 16-28 T3 Cine zastosowano
dużą przednią soczewkę asferyczną o średnicy 56mm i
dwa elementy asferyczne znajdujące się w tylnej części obiektywu. Ma również
trzy soczewki ze szkła o bardzo niskim współczynniku dyspersji (SD) pozwalające ograniczyć wagę i wymiary szkła oraz korygować aberrację chromatyczną.
Obiektyw gwarantuje
wysoką jakość optyki, zapewniającą
doskonałą ostrość w całym polu obrazu,
dużą jasność i znacznie zredukowaną dystorsję, dzięki czemu obiektyw może być używany wraz z aparatami i kamerami
pracującymi w standardzie 4K.
Tokina 16-28 T3 Cine ma
wsparcie dla systemu LDS (Lens Data Support). Skala ostrości, zoomu oraz przysłony
naniesione są po obu stronach obiektywu, aby zapewnić podgląd ustawionych parametrów oraz
ułatwić mocowanie systemów follow-focus.
Materiał filmowy dostępny na kanale YouTube: goo.gl
Cena Tokina 11-16mm T3 Cine – 5575,00 PLN
Cena Tokina 16-28mm T3 Cine – 13850,00 PLN
Wszystkie obiektywy marki Tokina objęte są 24-miesięczna gwarancją.
Zobacz także:Olympus PEN E-PL7 i niezwykła sztuka seryjnych selfiesNowa kamera HD Sony HXR-MC2500EDwa nowe statywy Benro iT15 oraz iT25 oraz nowa seria monopodów wideo Benro VersatileNowy Samyang V-DSLR 50mm T1.5 AS UMCNowy kontroler lamp błyskowych Yongnuo YN560-TXLEICA M-P – Intrygujące niedopowiedzenieSony A5100 - nowy kompakt z wymienną optyką!