Dotychczas w realizację ponad 500 lokalnych inicjatyw programu Make a Connection – Przyłącz się! zaangażowanych zostało 8 tysięcy osób z całej Polski. Teraz z rezultatami tych działań będzie mógł zapoznać się każdy, kto odwiedzi metro Świętokrzyska w Warszawie. Od 5 maja do końca miesiąca potrwa wystawa zdjęć projektów zrealizowanych w ramach programu prowadzonego przez firmę Nokia i Polską Fundację Dzieci i Młodzieży.
|
Zdjęcie z wystawy ''Make a Connection – Przyłącz się'' |
Wystawa zdjęć prezentuje kilkanaście inicjatyw młodzieżowych z całej Polski. Wśród nich znajdują się projekty o bardzo różnorodnej tematyce, począwszy od imprez sportowo-rekreacyjnych, poprzez zdjęcia dokumentujące stworzenie pracowni rzeźbiarsko-muzycznej, remontowanie lokalnego boiska do piłki nożnej czy pokazy przybliżające lokalnej społeczności kulturę afrykańską.
|
Zdjęcie z wystawy ''Make a Connection – Przyłącz się'' |
Wystawa Make a Connection – Przyłącz się! ma być nie tylko dokumentacją przeprowadzonych działań, ale i zachętą dla wszystkich młodych ludzi do udziału w programie. Jesienią br. rozpocznie się jego kolejna, dziewiąta już edycja. Nokia Poland oraz Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży będą przyjmować wnioski o dotacje na projekty przyczyniające się do integracji lokalnych społeczności. Jednocześnie udział w programie jest okazją dla wszystkich młodych ludzi do rozwijania siebie – umiejętności realizacji własnych marzeń i pracy w zespole.
O programie Make a Connection – Przyłącz się! w Polsce
Program Make a Connection powstał w 2001 roku. Skierowany jest do młodzieży w wieku 16 do 22 lat, w Polsce realizowany jest we współpracy z Polską Fundacją Dzieci i Młodzieży pod nazwą Make a Connection – Przyłącz się! Co najmniej ośmioosobowe grupy mogą otrzymać dotację do 4 500 zł na realizację swoich inicjatyw na rzecz lokalnej społeczności. Realizując projekty wedle własnych pomysłów, młodzi ludzie nie tylko pomagają innym żyć lepiej
i ciekawiej, ale także zdobywają cenne umiejętności życiowe. Dodatkowo liderzy grup realizujących projekty biorą udział w szkoleniach obejmujących takie zagadnienia jak: współpraca w grupie, planowanie harmonogramu działań i budżetu, rozwiązywanie konfliktów w grupie, zarządzanie projektem, diagnoza osobistych zasobów i planowanie ścieżki kariery, opracowywanie raportów (finansowego i merytorycznego) ze zrealizowanych działań, doskonalenie pracy zespołowej czy planowanie przyszłych działań grupy.
O Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży powstała w maju 1992 r. przy wsparciu International Youth Foundation. Celem jej działań jest wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży. Jest organizacją niedochodową, środki finansowe pochodzą z dotacji i darowizn instytucji oraz osób prywatnych. W ciągu szesnastu lat działalności Fundacja objęła pomocą ponad 500 organizacji pracujących na rzecz dzieci i młodzieży. Dociera z pomocą finansową do najdalszych zakątków kraju. Od września 1992 r. do końca roku 2007 udzieliła 3664 dotacji na łączną kwotę 36 228 893 zł. Każdego roku pomagamy ponad 200 tys. dzieci i młodzieży.
Strona projektu: Make a Connection www.makeaconnection.pl
Strona Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży: www.pcyf.org.pl
Zobacz także:Konkurs fotograficzny "Kiperiada" – pojedź na Cejlon z Beatą Pawlikowską!Konkurs fotograficzny "Źródła inspiracji: Wodna pasja"Konkurs fotograficzny Photo-Industrial5. edycja Konkursu Fotografii Prasowej – BZWBK Press FotoKonkurs "Miasto, masa, maszyna" rozstrzygnięty!Konkurs fotograficzny "Jeden dzień z życia miasta"Wystawa i 5. Aukcja Polskiej Fotografii KolekcjonerskiejKonkurs "Oblicza zimy" rozstrzygnięty!Polacy nagrodzeni w prestiżowym konkursie Pictures of the YearFinaliści konkursu Sony World Photography Awards 2009"Żyć na wypale" – wernisaż wystawy zdjęć reportażowych Tadeusza KoniarzaRusza IX konkurs firmy Bayer "Ekologia w Obiektywie 2009"Konkurs "Fotograficzny eksperyment" rozstrzygnięty!