Zajęcia odbędą się w siedzibie Europejskiej Akademii Fotografii w Warszawie w ostatni piątek oraz weekend października br. i obejmą 20 godzin wykładów i zajęć praktycznych.
Program i cena warsztatów:
26 października 2007, 18:00–21:00: wykład "Pomiędzy sztuką a medytacją", prowadzący prof. Bill Karelis
27, 28 października 2007, sobota 10:00–20:00, niedziela 10:00–16:00: warsztaty, prowadzący Michael Akerman
Koszt udziału w warsztatach wynosi 350 zł. Istnieje również możliwość uczestniczenia w samym wykładzie prof. Billa Karelisa (cena – 25 zł, studenci – 15 zł). Zainteresowani są proszeni o kontakt z sekretariatem szkoły pod numerem telefonu 022 825 17 82.
Prowadzący
Prof. Bill Karelis – zajmuje się psychologią i medytacją buddyjską od ponad 35 lat. Jest absolwentem Uniwersytetu Harwarda, a przez dwanaście pracował jako wykładowca na wydziale Psychologii Kontemplatywnej Uniwersytetu Naropy w Boulder w Kolorado (USA). Obecnie prowadzi seminaria na całym świecie. W 1996 roku założył Shambhala Prison Community, organizację prowadzącą programy edukacyjne dla służb więziennych i więźniów. Jego pasje to kaligrafia, fotografia i poezja.
Michael Ackerman – urodzony 3 września 1967 w Tel Avivie w Izraelu.
1974 – Rodzina przeprowadza się do Nowego Jorku.
1985 – Dostaje sie na studia na Uniwersytecie Nowojorskim w Albany i rozpoczyna robienie zdjęć na kursie fotograficznym. Zaniedbuje szkołę i fotografuje.
1990 – Opuszcza Uniwersytet i wraca do Nowego Jorku. Fotografuje ulice, kluby nocne i nabrzeża miasta. Uruchamia ciemnie w kuchni swojej matki. Pierwsza indywidualna wystawa w Albany Center Galleries.
|
Fot. Michael Akerman |
1990–1993 – Wciąż pracuje w różnych obszarach Nowego Jorku, wysyła cotygodniowe zdjęcia do "New York Perspectives", darmowej gazety rozprowadzanej na ulicach, w barach i sklepach.
1993 – Odbywa pierwszą podróż do Indii. Fotografuje wiele miast w całym kraju, ale najgłębiej poruszony jest przez Benares, więc ciągle do niego wraca.
1994 – Pracuje dla "The Village Voice". Projektuje pierwszy pokaz slajdów dla studentów Uniwerystetu Nowojorskiego w Albany. Będzie w przyszłości eksplorował pokaz slajdów, jako formę prezentowania swojej pracy, wraz z muzyką. Spotyka Barbarę Millstein, kustosza fotografii w Brooklyn Museum, która kupuje 3 odbitki do kolekcji muzeum i oferuje silne wsparcie. Odbywa drugą podróż do Indii i pracuje w Benares. Po powrocie do Nowego Jorku poznaje eksperymentalnych filmowców Adama i Jema Cohenów. Od tej chwili wiąże ich przyjaźń i współpraca artystyczna.
1996 – Poznaje Margaret Bodell, dzięki której ma pierwszą wystawę w Nowym Jorku. Jedzie do Włoch na swoją pierwszą wystawę w Europie, w muzeum Ken Damy w Brescia. Rozpoczyna prace z Eleną Ceratti z agencji i galerii Grazia Neri w Mediolanie. Dzieli ciemnię w Nowym Jorku z fotografami Teru Kuwayama, Gigi Cohen i Sean Sime. Fotografuje ulice Times Square, gdy zmieniają się w turystyczny raj.
1997 – Prace "Ostatnie dni Times Square" ("The Last Days of Times Square") są wystawione w galerii Margaret Bodell. Projektuje pokaz slajdów w "The Community Garden" na dolnym Manhattanie. Rozpoczyna to coroczną współpracę z wieloma fotografami, między innymi Erikiem Wolfem i Teru Kuwayama oraz muzykami, jak Mark Mulcahy i Cat Power. Odbywa ostatnią podróż do Benares i wywołuje blisko sto zdjęć z zamiarem stworzenia książki. Fotografuje w Cabbagetown w Atlancie dla projektu "Dym" ("Smoke"). Podróżuje po Europie, poznaje i zaczyna pracować z Christianem Caujolle, dyrektorem artystycznym galerii VU w Paryżu. Spotyka Roberta Delpire, który zgadza się opublikować album ze zdjęciami z Benares pod tytułem "End Time City".
1998 – Indywidualne wystawy w Berlinie, Vigo, Bobigny i Nowym Jorku. Zaproszony do fotografowania w Polsce przez Sławomira Sierzputowskiego, dyrektora działu fotograficznego "Gazety Wyborczej". Pracuje w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Auschwitz. Otrzymuje nagrodę "The International Center of Photography Infinity Award – Young Photographer".
1999 – Album "End Time City" zostaje opublikowany we Francji przez Nathan/Delpire i na całym świecie przez Scalo. Pierwsza indywidualna wystawa w Galerii VU oraz wystawy w Nowym Jorku, Honfleur, Groningen, Mediolanie, Brieście i Madrycie. Amnesty International organizuje wędrowną wystawę "Ostatnie Dni Times Square" ("The Last Days of Times Square") na terenie Francji. Album "End Time City" otrzymuje nagrodę Prix Nadar za najlepszy album fotograficzny roku.
1999–2002 – Pracuje w Neapolu, Marsylii, Berlinie, Katowicach i Havanie.
2000 – Indywidualne wystawy w Zurichu, Vavey, Lyon, Marsylii i Rotterdamie. Fotografie z pokazu "Smoke" ("Dym") zostają włączone do filmu Jema Cohena i Peta Sillena zatytułowanego "Benjamin Smoke". Rozpoczyna prace nad drugim albumem zatytułowanym "Fiction". Wykłada na warsztatach fotograficznych w Toskanii i w El Centro Del Imagen w Mexico City.
2001 – "Fiction" zostaje opublikowany przez Delpire we Francji i międzynarodowo przez Ginę Kahayoff. Przygotowuje swoją drugą indywidualną wystawę w galerii VU i spędza noce w barze Le Petit w Paryżu robiąc Polaroidem portrety klientów. Rozpoczyna stałą współpracę z miesięcznikiem Ultramaryna, ukazującym się na Śląsku. Pokaz slajdów w Górnośląskim Centrum Kultury w Katowicach w cyklu "Gazety Wyborczej".
2002–2003 – Kontynuuje projekt portretowania ludzi w barach. Polaroidy są przetwarzane w większe odbitki i dołączone jako panel do indywidualnej wystawy w Monachium i Belgradzie oraz na biennale fotografii w Naarden. Wykłada na warsztatach w Toskanii, Meksyku, Wenecji i Nowym Jorku. Przeprowadza się do Krakowa i rozpoczyna pracę w Europie Wschodniej.
2003 – Pokaz slajdów w Muzeum Fotografii w Krakowie. Pierwsza wystawa w galerii Alchemia w Krakowie razem z Lorenzo Castore pod tytułem "Fideli alla Linea".
2004 – Indywidualne wystawy w Nowym Jorku w galerii Kerrigan/Campbell, w Krakowie w galerii Alchemia ("White Eye"), w galerii VU w Paryżu oraz w Korei Południowej, w Seulu. Pokaz slajdów w księgarni/klubie Czuły Barbarzyńca w Warszawie. Rozpoczyna pracę nad albumem o roboczym tytule "Half Life".
Publikacje m.in. w: "The New York Times", "Sunday Magazine", "The New Yorker", "Duży format", "Doubletake", "Leica World Magazine", "Harpers", "Zoom", "Photo nouvelle", "Liberation", "Ultramaryna".
Cena: 350 zł
Termin: 26–28.10.2007
Miejsce: Europejska Akademia Fotografii
Miasto: Warszawa
Adres: ul. Mokotowska 4/6
Telefon: 22 825 17 82
Strona WWW: www.eaf.com.pl
Zobacz także:Wystawa zdjęć Fransa Lantinga odwiedzi kilka krajów Europy"5 Klatek" – wydanie specjalneWojna w Iraku i Afganistanie oczami fotografów Agencji VIIFotografie dokumentujące wpływ zmian klimatycznych na lodowiecPomóż szerpankom!The Digital Journalist – wydanie październikoweAlexandra Boulat nie żyjeWidzieć więcej – kurs fotografii w PoznaniuBezpłatny podręcznik fotografii dla użytkowników Nikona D7043. Studencki Festiwal Piosenki – akredytacje dla fotoreporterów i dziennikarzyNajchętniej fotografujemy bliskich i krajobrazyStartuje World Press Photo 2007Europejska Akademia Fotografii zaprasza do dwuletniego Studium Fotografii3. edycja konkursu fotograficznego National Geographic rozstrzygnięta!Marek Górecki: "10 projektów w cyfrowej ciemni fotograficznej"Zaplecze 4/2007 już w Sieci!Polacy w konkursie fotograficznym Lee Make HistoryRoderick Macdonald: "Akty. Fotografia cyfrowa dla profesjonalistów."Akademia Fotografii zaprasza na studia do Warszawy i Krakowa!