W roku 2007 miejsce pierwsze pod względem sprzedaży cyfrowych lustrzanek dzierży bezapelacyjnie Nikon. Firma ta w okresie od stycznia do listopada sprzedała 43,3% wszystkich cyberluster. Na drugim miejscu, jeśli chodzi o podział tego rynkowego tortu jest Canon – sprzęt tej firmy w analogicznym okresie wybrało 39,9% Japończyków nabywających lustrzanki. Na trzecim miejscu uplasował się Pentax z wynikiem 6,3%.
W sektorze aparatów kompaktowych dominował z kolei Canon z wynikiem 21,1% udziałów w sprzedanych ogółem aparatów tej klasy. Na drugim miejscu uplasował się Panasonic, którego sprzedaż wyniosła 14,9% rynku kompaktów. Co ciekawe, większość sprzedanych aparatów tego drugiego producenta były to modele Lumix FX33.
Jeżeli wziąć pod uwagę ogólną liczbę sprzedanych cyfrowych aparatów fotograficznych, to Canon – dzięki wysokiej sprzedaży zarówno kompaktów jak i lustrzanek – bez większych problemów utrzymał dotychczasową dominację na japońskim rynku. Może się to jednak zmienić, gdyż sprzedaż cyberluster w Kraju Kwitnącej Wiśni rośnie lawinowo: w ciągu 11 miesięcy od stycznia do listopada 2007 liczba aparatów tego typu, jakie trafiły do rąk nabywców wzrosła o połowę. Japoński rynek aparatów cyfrowych stanowi bardzo duży odsetek sprzedaży tych urządzeń w skali całego świata – w przypadku lustrzanek jest to 14%, natomiast dla aparatów kompaktowych 10,3% światowej produkcji.
Zobacz także:Panasonic zwiększa produkcję przetworników CCDLexar pierwszym producentem kart z technologią Eye-FiAdobe Photoshop Elements 6 dla komputerów ApplePierwsze informacje na temat następcy standardu CFPanasonic SDHC 32 GB – szczyt możliwości formatu zdobyty!Lecisz do USA? Uważaj na baterie!