''Patrzący są tymi, którzy tworzą obraz''
Marcel Duchamp
Podczas tworzenia serii Dziękczynienie towarzyszyły mi rozważania na temat tego, jak widzimy, postrzegamy. Co dzieje się, kiedy próbujemy sobie coś przypomnieć, zaprojektować, spowodować, żeby konkretny obraz (widok jakiegoś wydarzenia, wspomnień) pojawił się przed naszymi oczami. Zauważam pewną skłonność do mitologizacji. Przeszłość łatwo poddawana jest apoteozie. Sam proces zapamiętywania jest niezwykle subiektywny. Pewne obrazy-wspomnienia, które próbuje się na nowo zmaterializować po upływie czasu, nabierają cech archetypicznych.
W swojej pracy chciałabym połączyć rolę wyboru przedmiotu, otwarcia się na przypadek, rejestrację poprzez aparat – z rzemiosłem.
Kluczowy jest długotrwały i wieloetapowy proces tworzenia obrazu, wypełniony poszukiwaniem obecności, namacalności, fizyczności, wielowymiarowości. Może te poszukiwania stanowią rodzaj swoistej „krystalizacji”, w wyniku której powstaje obiekt na pograniczu fotografii, grafiki i malarstwa, będący wypadkową różnych doświadczeń i badań, obraz umiejscowiony gdzieś pomiędzy, na granicy tych światów?
|
fot. Natalia Wiernik |
Natalia Wiernik - ur. w 1989 r. w Krakowie. W latach 2008-2013 studiowała w pracowni Fotografii I prowadzonej przez prof. Agatę Pankiewicz na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie uzyskała dyplom magisterski. Kontynuuje kształcenie w ramach studiów doktoranckich od 2013r. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, laureatka nagród i wyróżnień w konkursach krajowych i międzynarodowych. W 2013 roku zajęła I miejsce w ogólnoświatowym konkursie fotograficznym Sony World Photography Awards w kategorii Student Focus (udział w konkursie brali studenci z ok. 230 uczelni z całego świata, ponad 20 000 uczestników). Współpracuje z Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie.
Czas trwania: 31.10.2013 - 24.11.2013
Wernisaż: 31.10.2013 | 20:00
Zobacz także:Fujifilm XQ1: matryca X-Trans w kompaktowej obudowieBezlusterkowiec Fujifilm X-E2Panasonic prezentuje mały Lumix DMC-GM1 ILC i kompaktowy obiektyw 12-32mmAF-S NIKKOR 58 mm f/1,4G w hołdzie dla NokturnaNikon D5300 z modułem WiFi i GPSSamyang gotowy na pełną klatkęPierwsze obiektywy Sony z mocowaniem typu E do aparatów z pełnoklatkowymi matrycamiSony a7: pełnoklatkowa matryca w małym korpusieBezlusterkowiec Sony a7r z pełnoklatkową matrycąZaawansowany kompakt: Sony Cyber-shot RX10