Mark Seliger – amerykański fotograf gwiazd, stworzył zdjęcia do 19. edycji słynnego Kalendarz Lavazza. Tym razem tematem kalendarza na 2011 rok, pt. „FALLING IN LOVE IN ITALY”, stała się „miłość we Włoszech”, a w sesji zdjęciowej wzięła udział gwiazdorska para (również w prywatnym życiu) - Olivia Wilde (piękna „Trzynastka” z serialu „Dr. House”) i jej mąż, książę Tao Ruspoli (reżyser i muzyk). Zdjęcia ukazują sześć intymnych chwil, z udziałem Jej, Jego i …kawy.
|
fot. Mark Seliger |
Jak zakochać się to tylko we Włoszech. Słynna marka kawy kolejny raz zdecydowała się opowiedzieć o tym, co jest ważnym elementem „włoskiego stylu życia”, tym razem skupiając się na uczuciach. Ponieważ we Włoszech, jak to napisano w Kalendarzu, „być może jest coś takiego w samym powietrzu, co rozpala w ludziach pasje. A może to piękno krajobrazu i architektury, które w naturalny sposób rozbudzają najszlachetniejsze z uczuć: miłość.”
|
fot. Mark Seliger |
Na zdjęciach na rok 2011, Seliger uchwycił romantyczny, zmysłowy nastrój spotkania zakochanych: symboliczne, wysmakowane piękno zakochiwania się w tym kraju, w którym wszystko jest sztuką - zwłaszcza w oczach zakochanej pary lub utalentowanego fotografa.
|
fot. Mark Seliger |
Za sprawą swojego obiektywu, Seliger odkrywa sekrety ponadczasowego obrazu Włoch, jako kraju miłości, piękna, sztuki, przyrody i historii, które atakują naszą świadomość, prowadząc nas niemal nieuchronnie w stronę miłości. Sześć różnych historii opowiedzianych w humorystyczny lub surrealistyczny sposób, wyznaczonych przez porę dnia: „sześć intymnych momentów, w których obecny jest On, Ona i kawa.”
|
fot. Mark Seliger |
Jak zwykle w przypadku kalendarzy Lavazza surrealistyczne ujęcia realnych włoskich krajobrazów kreowane były nie za pomocą komputera, ale
na scenie mediolańskiego teatru, gdzie z filmowym rozmachem odtwarzano zabytkowe budynki, historyczne place, piaszczyste wybrzeże, „prawdziwe” pola i ogrody.
Toskański krajobraz w samo południe, wysoki przypływ w wieczornej Wenecji, balkon Romea i Julii w Weronie, skaliste Faraglioni u wybrzeży Capri o poranku, magiczny nocny ogród we Florencji, historia miłosna w Neapolu - idealne tła, oddające rytm i harmonię malarskiej opowieści Seligera. Opowieści, w której artystyczne wizje łączą się z tak typową dla
amerykańskiego fotografa cechą: talentem uchwycenia obiektywem szczególnego nastroju – a w tym przypadku też zmysłowości - pokazywanej sytuacji.
|
fot. Mark Seliger |
Już od jakiegoś czasu chcieliśmy pokazać co naprawdę znaczy „zakochać się we Włoszech”, a postać Marka Seligera od razu wydawała się świetnym wyborem dla tego rodzaju wyzwania. Dzięki swej umiejętności uchwycenia uczuć i dostrzegania emocji swoich modeli, Mark stał się jednym z najbardziej wrażliwych fotografów na świecie – uważa Francesca Lavazza Dyrektor Komunikacji włoskiej marki. Ale to nie wszystko. Hasłem marki Lavazza jest „The real Italian espresso experience” (Prawdziwie włoskie doznanie espresso”), dlatego aby przedstawić naszą prawdziwie włoską markę i odzwierciedlić naszą dewizę, chcieliśmy, aby jako modele wystąpiły prawdziwe pary, które z prawdziwym uczuciem przedstawią „przerwę na kawę” we włoskim stylu.
Z tego powodu Lavazza do udziału w kalendarzowej sesji zaprosiła gwiazdorską parę (również w prawdziwym życiu) - Olivię Wilde (piękną „Trzynastkę” z serialu „Dr. House”) i jej męża, księcia Tao Ruspoli (reżysera i muzyka), bohaterów zdjęcia na wyspie Capri.
|
fot. Mark Seliger |
Poza tą sławną parą, kolejna ważna postać to Bill Gentle, jako zabawny Kupidyn, który zdobi stronę tytułową i jest też na zdjęciu, które kończy „historię” opowiedzianą przez Seligera. Pozostałe sześć zdjęć Kalendarza zdobią twarze Moniki Castillo, Enrique Palaciosa, Noot Seear, Cedrika Bihra, Liliany Dominguez, Alessandro Giallocosty, Violet Budd, Jeisy Chiminazzo i Ivana Olity.
Nasz kalendarz na 2011 rok to hołd złożony uniwersalnemu uczuciu, będącemu ponad językami i kulturami – podkreśla Michele Mariani, dyrektor artystyczny projektu - uczuciu które w erze Facebooka i wirtualnych związków ciągle intryguje i wzywa, by je odkryć ponownie. W końcu przecież słowo „amore” – miłość – nie różni się aż tak bardzo od słowa "aromat”.
Making of z realizacji kalendarza można zobaczyć na stronie:
www.2011.lavazza.com
Zobacz także:Kursy "ABC fotografowania" w ZPAFPierre Cottin - wernisaż wystawy "Ziarna światła"Vobis TOP 10 czyli ranking aparatów cyfrowych 2010Kilka niewygodnych prawd o sprzedaży i marketingu usług fotograficznychPomysłowe akcesoria dla fotografujących Gary FongNowy monitor do edycji grafiki i fotografii EIZO FlexScan SX2762WPanasonic Lumix DMC-FT3 do fotografowania w trudnych warunkachUltra jasny Lumix DMC-FX77 w eleganckiej obudowieNajnowszy model serii TZ - Panasonic Lumix DMC-TZ20Wirtualne okna zabiorą Cię, dokąd zechceszKonkurs "Zdjęcie Roku 2010 Ekologia.pl" rozstrzygniętySigma liderem wśród producentów obiektywówWysyp aparatów Samsunga na targach CESNowe innowacyjne technologie firmy SamsungZwycięzcy konkursu "Czarno-biały, biało-czarny..."Iomega SuperHero - urządzenie do archiwizacji zdjęć z telefonuKalibracja sprzętowa teraz już także z EIZO EasyPIX