Ponadto, każdy obraz, który zostanie zaakceptowany i udostępniony w Kolekcji Instant od razu zarobi 3 PLN do końca kwietnia. Teraz każdy ma możliwość sprzedaży swoich zdjęć zrobionych smartfonem, niezależnie od umiejętności technicznych czy wartości sprzętu, którym się dysponuje.
Kolekcja Instant oferuje obrazy o specyficznym charakterze, bardziej spontanicznym i „zatrzymującym chwilę” w kadrze. Dostawcy zdjęć do kolekcji mogą je wysyłać wyłącznie za pośrednictwem aplikacji Fotolia Instant dostępnej dla systemu iOS w Apple App Store (
itunes.apple.com) za darmo. Wersja aplikacji dla systemu Android jest w fazie beta testów i będzie dostępna już wkrótce. Wtedy również użytkownicy Androida będą mogli wziąć udział w konkursie, zorganizowanym na tych samych zasadach specjalnie dla tych, którzy używają tego systemu operacyjnego.
– Cztery miesiące temu uruchomiliśmy Kolekcję Fotolia Instant dedykowaną mobilnej fotografii – mówi Oleg Tscheltzoff, Współzałożyciel i Prezes Fotolia LLC. – Na tę chwilę, aplikacja została pobrana blisko 20 000 razy, a w Kolekcji Instant znajduje się już ponad 10 000 obrazów. To, co zaczęło się jako eksperyment iPhone'ograficzny znacznie przekroczyło nasze oczekiwania. W banku zdjęć Fotolia wiemy, że wielki przełom w fotografii smartfonowej nadchodzi, a my jesteśmy na to gotowi. Mamy już 1 mln globalnych nabywców płacących za profesjonalne zdjęcia, ale ci sami kupujący są zainteresowani spontanicznymi i surowymi zdjęciami rzeczywistości. Dlatego też zdjęcia wykonane telefonem sprzedają się w serwisie Fotolia i są dobrą okazją dla utalentowanych fotografów ze smartfonami.
Dyrektor artystyczny Fotolia Instant, Morgan David de Lossy wyjaśnia: "Obrazy w Kolekcji Instant różnią się od standardowych zdjęć dostępnych na stocku, są bardziej spontaniczne i na czasie, a my zawsze szukamy nowych zdjęć odpowiadających temu opisowi. Nasi klienci potrzebują tego ikonograficznego stylu do komunikacji w mediach społecznościowych i na platformach mobilnych."
Jego przepis na udane zdjęcie: "Użytkownicy smartfonów powinni skupić się na przysyłaniu zdjęć, na których uchwycony został ten specyficzny „nastrój chwili” w momentach spędzanych z rodziną czy przyjaciółmi, i które pasują do takich słów kluczowych jak: szczęście, zabawa, wypoczynek, podróże, młodość, etc. Zdjęcia ze zwierzętami, kwiatami czy jedzeniem mają mniejszą szansę na akceptację. Aby uzyskać jak najlepszą jakość, należy fotografować na zewnątrz w dobrych warunkach oświetleniowych i z czystym obiektywem. Filtry powinny być stosowane oszczędnie."
Dostawca najlepiej obecnie sprzedającego się zdjęcia Instant Robert Kneschke z Niemiec, mówi: "Kolekcja Instant bardzo dobrze pokazuje, że nawet zdjęcia robione telefonem się sprzedają. Niektóre z moich smarfonowych zdjęć sprzedają się lepiej, niż zdjęcia robione sprzętem o wartości 5 000 USD, więc to naprawdę nie zależy od aparatu."
Więcej szczegółowych informacji na temat Konkursu Instant i pobierania aplikacji można znaleźć na stronie Konkursu Instant pod adresem
pl.fotolia.com i w iTunes App Store.
Informacje dodatkowe o banku zdjęć Fotolia
Fotolia, znany w Europie bank zdjęć typu microstock, z siedzibą w Nowym Yorku, dostarcza swoje usługi dla klientów 23 krajów i regionów, w 15 różnych językach. Posiadając w swoich zasobach wybór ponad 27 milionów obrazów cyfrowych i klipów wideo, Fotolia oferuje jedną z największych na świecie baz obrazów cyfrowych wysokiej jakości. Ponad 4.6 miliona osób wybiera serwis Fotolia jako źródło zdjęć, ilustracji, grafik wektorowych i wideo HD royalty-free w przystępnej cenie. Wraz z pojawieniem się Kolekcji Infinite, Fotolia stała się pierwszym ogólnoświatowym microstockiem oferującym obrazy pochodzące od profesjonalnych agencji, jak i artystów niezależnych. Przywództwo serwisu Fotolia w sektorze obrazów cyfrowych jest rozpoznawalne poprzez szeroką współpracę, m.in. z Associated Press.
Strona WWW: pl.fotolia.com
Zobacz także:"Niespiesznie" - wernisaż wystawy zdjęć Anity AndrzejewskiejFujifilm zaprzestaje produkcji filmów polaroidowych w formacie 4×5 calaKURS: Jak zarabiać na fotografii kulinarnej?Pasjonaci fotografii w sercu JurySamsung zlecił badania fenomenu fotografowania siebie ze swoim pupilemSony World Photography Awards 2014 - finaliści programu uniwersyteckiego Student FocusTrwa konkurs: "Kolor, kształt, faktura"Fotograficzna Publikacja Roku 2014Promocja - uchwyt filtrów do obiektywu Samyang 14 mm w niskiej cenieProdukcja obiektywów firmy Nikon przekroczyła 85 mln egzemplarzyRusza IX Śląski Maraton Fotograficzny