Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Sztuka  >  Kalendarium  >  Wystawa "Aspekty widzenia" – Linda Parys, Ewa Martyniszyn, Agata Szuba


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Do pierwszych aparatów dalmierzowych Canona (o nazwie Hansa Kwanon) w latach 1934–46 obiektywy produkował Nippon Kōgaku Kōgyō K.K. – czyli dzisiejszy Nikon?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa
Wystawa "Aspekty widzenia" – Linda Parys, Ewa Martyniszyn, Agata Szuba
Dodał: Przemysław Imieliński
Miasto: Łódź
Lokalizacja: Galeria FF, Łódzki Dom Kultury
Ulica: ul. Traugutta 18
Termin: 07.02.2015 – 28.02.2015
Godziny otwarcia: od wtorku do soboty w godz. 14.00–18.00
Adres WWW: www.galeriaff.eu
Wernisaż: 7 luty 2015 r. (sobota), godz. 18.00

« poprzednia strona 1|2 następna strona »
Linda Parys urodzona w 1987 roku, fotograf i stylistka, właścicielka Fu-Ku ConceptStore& Studio Fotograficzne we Wrocławiu. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu na kierunku Fotografia i Multimedia oraz Sztuka Mediów, Międzynarodowe Forum Fotografii Kwadrat, Akademię Wizażu i Stylizacji oraz Filologię Francuską na Uniwersytecie Wrocławskim. Zajmuje się fotografią inscenizowaną oraz modową.
Wystawy indywidualne oraz zbiorowe, m.in. w BWA Awangarda we Wrocławiu, Muzeum Miejskie we Wrocławiu, BWA Jelenia Góra, Muzeum Fotografii w Goerlitz, Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku. Publikacje m.in. w FORMAT – Pismo Artystyczne nr 67/2014, Dyskurs – Pismo Naukowo-Artystyczne nr 17/20114.
 
Seria fotografii inscenizowanych pt. "Viva la Playa", to realizacja, w której inspiracją i motywem przewodnim jest plaża. Plażę traktuję jako idyllę, współczesny "Coroczny raj obiecany", miejsce spełnienia marzeń, całorocznego wyczekiwania. To także przestrzeń manifestacji swojej obecności oraz celebracji cielesności.

''Viva la Playa'', fot. Linda Parys


Człowiek, przekraczając linię piasku, mola, staje się inną osobą, pozornie wyzwolonym, beztroskim panem własnego losu. Realizacja "Viva la Playa" składa się z serii Patronek sprawujących opiekę nad przedmiotami lub zjawiskami kojarzącymi się z plażą, m. in. Patronka od Muszelek, Patronka od Plażowego Winka, najchętniej pitego tuż o zachodzie słońca , Patronka od Piasku czy Patronka od Bryzy Morskiej. Patronki – fotokolaże, przedstawione są w formie lightbox'ów w formacie 60 x 90 cm.
 
Plażę w mojej realizacji traktuję z przymrużeniem oka, w myśl słów którymi posiłkuje się Susan Sontag w "Notatkach o Kampie" iż "Życie jest zbyt ważną sprawą, by o nim mówić na poważnie". Stąd również wybór dominującej w realizacji estetyki kiczu i kampu.

Agata Szuba urodzona w 1985 roku w Olsztynie. Absolwentka Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, gdzie obecnie pracuje jako asystentka. Zajmuje się fotografią, ilustracją i performancem. Wystawy indywidualne i zbiorowe, m.in. w BWA Wrocław, BWA Jelenia Góra, Halo Galeria w Olsztynie, Muzeum Fotografii w Goerlitz. Brała udział w plenerach i warsztatach intermedialnych: Krzyżowa, Idzików, Brunszwik. Działa aktywnie w wydawnictwie pisma artystycznego "Kontent".

''Garderoba'', fot. Agata Szuba


"Garderoba" to projekt fotograficzny podejmujący problem cielesności i powierzchowności. Opowiada o kobietach. Moim celem było stworzenie rzeźbiarskich obiektów, w których osadzone jest ciało. Dokumentuję ich relację opowiadając na nowo historię ich właścicielek, opierając się o szereg zagadnień, w których głównym jest określenie własnego "ja". Każdy z obrazów opowiada oddzielną historię, poruszany jest kontekst płciowości, gdzie garderoba staje się narzędziem zniewolenia. W pracach występuje widoczny podział na powierzchnię i wnętrze, gdzie kobieta przestaje być reprezentacyjna, jest już tylko biernym obiektem do oglądania. Ubrania tracą swoje znaczenie, zyskując tym samym miano martwej materii, pozbawionej już emocjonalnego kontekstu. Ujawniam w ten sposób to, co pozostaje poza sferą widzialności.

Ewa Martyniszyn mieszka we Wrocławiu, magister sztuki ze specjalnością fotografia. Ukończyła Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy w Opolu, specjalizację fotograficzną (1996–1998), studia na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, Wydział Komunikacji Multimedialnej, dyplomy licencjacki i magisterski na poznańskiej ASP z wyróżnieniem (1998–2004). Od roku 2005 roku członek ZPAF.
Wykładowca we Wrocławskich Szkołach Fotograficznych: AFA (Laboratorium Fotografii Barwnej, 2004–2008), Pho-Bos (Laboratorium Fotografii Cyfrowej, 2004–2009), od 2004 roku nauczyciel w Państwowym Pomaturalnym Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu (Wiedza o fotografii), od 2014 r. asystent Katedry Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.
 
Prowadziła kursy fotografii w technikach tradycyjnych i cyfrowych, warsztaty fotograficzne, plenery fotograficzne, kurator wystaw. Brała udział w licznych wystawach fotograficznych w kraju i za granicą. Posiada na swoim koncie publikacje w książkach i czasopismach fotograficznych oraz dotyczących sztuki.
 
Od 2004 roku zajmuje się tematyką monideł, pisząc o nich, kolekcjonując oraz tworząc współcześnie monidła w Pracowni Fotografii i Monideł.

''Monidła'', fot. Ewa Martyniszyn


W przeszłości moje bierne jak i czynne zainteresowanie monidłami po części wynikało z fascynacji ich formą, głęboko osadzoną na funkcjonującym w praktyce tradycyjnym wzorcu. Podstawowego sensu monidła upatrywałam jednak w realizowaniu przez nie postulatu spełnionych marzeń, co wynika z samej treści, jak i specyficznej, idealizującej estetyki klasycznego monidła. Dziś, realizując kolejne zamówienia, myślę raczej o monidle-marzeniu, nie tyle spełnionym, ile wciąż spełniającym się. Tworząc kolejne obrazy staram się spełniać marzenia innych.
 
Prezentowane prace są wypadkową oczekiwań zamawiających monidła i moją osobistą, autorską, interpretacją tematu. Choć wydaje się, że już nic w tej materii nie można dodać, że monidła należą do innej epoki, to jednak współcześnie ludzie wciąż ich pragną. Zastanawiające jest, że owym pragnieniom towarzyszy na co dzień niewiarygodny postęp techniczny, w tym zwłaszcza wszechobecność cyfrowych obrazów fotograficznych, w nieskończonych ilościach, często bezrefleksyjnie składanych w pamięciach urządzeń digitalizujących.
Ludzkie marzenia dotyczące pięknego i radosnego życia są tak samo aktualne dzisiaj, jak w przeszłości. Fascynujące jest dla mnie, że oto nie ortodoksyjne malarstwo, ale raczej monidło, zawierające fotograficzne poświadczenie rzeczywistości, dla wielu nadal te pragnienia uobecnia.
 
Pozbawiając monidła pierwotnych ram, powiększając je, daję im więcej przestrzeni do przemawiania. Wyciszam ich zewnętrzną strojność i różnorodność na rzecz treści wnętrza obrazu. Posłuchajmy.

Więcej informacji: www.galeriaff.eu

Zobacz także:
Wystawa "Kościoły pokoju na Dolnym Śląsku"
Wystawa fotografii tańca w Koninie
"Pejzaż Duczyński" – wystawa fotografii Macieja Duczyńskiego
Poplenerowa wystawa "Albania 2014"
Wystawa "Brutal" Michała Łuczaka
Wystawa fotografii "TOSCANA – Siena Palona" Piotra Krahla
Wystawa Tadeusza Rolke i Michała Gonickiego pt. "Plon"
Wystawa ''Metafory realności 2014''
Wystawa Łukasza Kapy "Cyjanotypia"
Wystawa Brodziak "One" (premiera polska)
Wystawa ALBOM.PL
Wystawa Chrisa Niedenthala "1973–1989. Wybrane Fotografie"
Dwie wystawy dwóch krakowskich fotografów – Artura Rychlickiego i Adama Gryczyńskiego
Powarsztatowa wystawa ''Wiele twarzy Warszawy''
Wystawa Symetrie – Asymetrie


« poprzednia strona 1|2 następna strona »

Powrót do listy
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.559s.