"Jeden z głównych aspektów naszego życia – czas – znajduje się w centrum poszukiwań twórczych
Barbary Karsch-Chaïeb. Artystka podejmuje ten problem na kilku płaszczyznach: pamięci, historii, losu ludzkiego, znajdując środki wyrazu adekwatne do różnorodności znaczeń związanych z pojęciem czasu i nadając im formę wizualną."
|
The Prolongation of the moment |
"Czas zamknięty w materiale geologicznym –
skale, łupku, glebie – należy już do przeszłości tak odległej, że właściwie wymyka się naszej wyobraźni. Barbara Karsch-Chaïeb poddaje te tworzywa obróbce, modyfikując tak, by stały się medium malarskim. Artystka wydobywa historię Ziemi – w pierwszej kolejności jest badaczem i archeologiem. Dobierając materiał geologiczny tak, by współgrał z podejmowanymi przez nią zagadnieniami, pamięta jednocześnie o jego genezie i znaczeniu dla planety i dla człowieka. Artystka nie musi tworzyć opowieści – historia jest immanentną cechą samego materiału."
|
The Prolongation of the moment |
"Prace Barbary Karsch-Chaïeb na pierwszy rzut oka są abstrakcyjne, a tym samym odnoszą się do problemu czasu. Artystka odwołuje się do konkretnego okresu w dziejach Ziemi, co sprawia, że prace pozbawione są elementów osobistych – przesłanie tej sztuki jest uniwersalne, skierowane do każdego z nas."
– Główne tezy tekstu Hannelore Paflik-Huber zawarte w katalogu „Zwischenzeitlich/in the meantime”, 2016
|
The Prolongation of the moment |