Gdy jesienią ubiegłego roku światło dzienne ujrzał pierwszy zaawansowany korpus amatorski skonstruowany przez Sony, wielu użytkowników nie kryło zdziwienia (czy nawet rozczarowania). Chociaż systemy umożliwiające kadrowanie zdjęcia na żywo, na wyświetlaczu LCD, wprowadzili do swych lustrzanek w ostatnim roku niemal wszyscy producenci,
A700 pozbawiony był tej innowacji, a sam producent nie tłumaczył oficjalnie takiego stanu rzeczy. Nieoficjalnie, postanowił przyjąć inną taktykę niż większość konkurentów. System zwany przez wszystkich Live View wprowadził "od dołu", od modeli najprostszych. Jakież było zdziwienie, gdy zaprezentowany na początku tego roku nowy korpus klasy entry-level (a więc dla początkujących bądź niewymagających użytkowników), czyli
A200, również nie oferował podglądu na żywo. Sytuacja jednak szybko się wyjaśniła, gdy w niedługim czasie firma Sony zaoferowała dwa kolejne korpusy amatorskie A300 i A350 – oba wyposażone właśnie w system Live View.
Aby zobaczyć inne zdjęcie korpusu A350, najedź na jego miniaturkę poniżej. By jeszcze bardziej powiększyć wybrany widok, kliknij zdjęcie widoczne powyżej miniatur.
Dwa najnowsze korpusy Sony to konstrukcje niemalże bliźniacze, pod względem budowy różnią się wyłącznie zastosowanym przetwornikiem. W A350 jest to nowa, 14-megapikselowa matryca, w A300 zastosowano natomiast układ znany już z modelu A200. Pod względem funkcjonalnym natomiast oba aparaty niemal nie różnią się od A200. Nowością jest zastosowanie wspomnianego już układu Live View oraz odchylanego na podwójnym zawiasie wyświetlacza LCD. Pozostałe różnice to drobne zmiany w funkcjonowaniu aparatu. Poniżej zamieszczamy tabelę z krótkim ich zestawieniem.
Sony A350, Sony A200 - podstawowe różnice |
---|
| Sony A350 | Sony A200 |
Wymiary przetwornika | 23,5 x 15,7 mm (rozmiar APS-C) | 23,6 x 15,8 mm (rozmiar APS-C) |
Całkowita liczba pikseli w przetworniku obrazu | 14,9 megapiksela | 10,8 megapiksela |
Efektywna liczba pikseli | 14,2 megapiksela | 10,2 megapiksela |
Automatyczna lampa błyskowa | TAK (w trybach AUTO i trybach tematycznych) | TAK (w trybach AUTO, P i trybach tematycznych) |
Powiększenie wizjera(obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność) | 0,74x | 0,83x |
Odległość oczna wizjera | Około 20,8 mm od wizjera | Około 17,6 mm od wizjera |
Ekran LCD | 2,7 cala, odchylany | 2,7 cala |
Możliwość kadrowania na wyświetlaczu | TAK | NIE |
Szybkość wykonywania zdjęć w trybie ciągłym (przybliżona maksymalna liczba klatek na sekundę) | 2,5 kl/s, 2 kl./s w trybie podglądu na żywo | 3 kl/s |
Liczba klatek w trybie ciągłym | RAW: maks. 4 klatek; RAW+JPEG: maks. 3 klatki; JPEG Fine i Std: Bez ograniczeń (zależnie od szybkości zapisu nośnika, warunków fotografowania itp.) | RAW: maks. 6 klatek; RAW+JPEG: maks. 3 klatki; JPEG Fine i Std: Bez ograniczeń (zależnie od szybkości zapisu nośnika, warunków fotografowania itp.) |
Wielkość obrazu RAW | 4592 x 3056 pikseli | 3880 x 2600 pikseli |
Wielkość obrazu JPEG - L | 4592 x 3056 pikseli | 3872 x 2592 pikseli |
Wielkość obrazu JPEG - M | 3408 x 2272 pikseli | 2896 x 1936 pikseli |
Wielkość obrazu JPEG - S | 2288 x 1520 pikseli | 1920 x 1280 pikseli |
Wydajność akumulatora według normy CIPA | Ok. 730 zdjęć, 410 w trybie Live View | Około 750 zdjęć |
Waga | Około 582 g | Około 532 g |
Głębokość | 74,7 mm | 71,3 mm |
Ze względu na duże podobieństwo funkcjonalne do A200, w niniejszym opisie skupimy się przede wszystkim ta tych cechach A350, które są nowością w tym aparacie. Podczas testu dysponowaliśmy modelem A350. A300 pod względem funkcjonalnym jest z nim identyczny, pod względem jakości obrazu powinien zaś być zbliżony do opisywanego już A200.
|
Jeśli pominąć odchylany wyświetlacz, zewnętrzne różnice pomiędzy A200 i A350 są znikome. |