Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Wydarzenia  >  Nikon i... króliki?


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Pierwsze lustrzanki cyfrowe Nikona, opracowane we współpracy z firmą Fujifilm (E2/E2s/E2N/E2Ns/E3), pozbawione były efektu pozornego wydłużenia ogniskowej?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Nikon i... króliki?
Dodał: Jarosław Zachwieja 23.01.2007
Tym razem coś na luzie, bo przecież nie można pisać wyłącznie o wydarzeniach czysto fotograficznych. Firma Nikon udowadnia, że potrafi nie tylko produkować doskonałe aparaty fotograficzne, ale też sprzedawać je w bardzo pomysłowy i zabawny sposób.


O tym, że kampanie reklamowe wcale nie muszą być nudne wiedzą chyba wszyscy, może poza naszymi rodzimymi projektantami. Jak bardzo warto wykazać się pomysłowością i poczuciem humoru, zademonstrowali wszystkim przedstawiciele marketingu Nikona oraz węgierskiej agencji reklamowej Sylva. Efektem tego była reklama kompaktowego modelu Coolpix L1 "Nikon Rabbit", w której nacisk położono na funkcje aparatu pozwalające uniknąć efektu czerwonych oczu. Choć sama funkcja nie jest niczym niezwykłym i już od kilku lat ma ją niemal każdy aparat kompaktowy, to ilustracja jej działania w samej reklamie jest nieco szokująca.


Oczywiście przedstawiona na reklamie kompozycja nijak ma się do rzeczywistości - białe króliki mają bowiem naturalnie czerwone oczy, które oświetlone fleszem wychodzą na fotografiach zielone. Nie przeszkadza to jednak w prawidłowym odbiorze przekazu na zasadzie: "biały królik ma czerwone oczy, podobnie jak człowiek na zdjęciu wykonanym z wbudowaną lampą błyskową". Przy czym trzeba przyznać, że z i tak nieco tak niepokojącej fotografii zwierząt z demonicznie czerwonymi ślepiami wyszły stworzenia znacznie bardziej upiorne.
 
Za pomysłowość i wykonanie autorzy kampanii "Nikon rabbit" otrzymali srebrny medal na europejskim konkursie Epica Awards 2006. Oficjalne rozdanie nagród będzie miało miejsce 26 stycznia 2007 roku. Oprócz tej nagrody, autorzy zostali wyróżnieni złotym medalem podczas węgierskiej imprezy RMB Festival w Budapeszcie.

Strona Epica Awards: www.epica-awards.com
Informacje o twórcach:
Agencja: Sylva, Budapeszt, Węgry
Kierownik produkcji: Gabor Spielmann
Kierownik artystyczny: Peter Nador
Ilustrator: Morpho Communication
Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 1.674s.