O tym, że kampanie reklamowe wcale nie muszą być nudne wiedzą chyba wszyscy, może poza naszymi rodzimymi projektantami. Jak bardzo warto wykazać się pomysłowością i poczuciem humoru, zademonstrowali wszystkim przedstawiciele marketingu Nikona oraz węgierskiej agencji reklamowej Sylva. Efektem tego była reklama kompaktowego modelu Coolpix L1 "Nikon Rabbit", w której nacisk położono na funkcje aparatu pozwalające uniknąć efektu czerwonych oczu. Choć sama funkcja nie jest niczym niezwykłym i już od kilku lat ma ją niemal każdy aparat kompaktowy, to ilustracja jej działania w samej reklamie jest nieco szokująca.
Oczywiście przedstawiona na reklamie kompozycja nijak ma się do rzeczywistości - białe króliki mają bowiem naturalnie czerwone oczy, które oświetlone fleszem wychodzą na fotografiach zielone. Nie przeszkadza to jednak w prawidłowym odbiorze przekazu na zasadzie: "biały królik ma czerwone oczy, podobnie jak człowiek na zdjęciu wykonanym z wbudowaną lampą błyskową". Przy czym trzeba przyznać, że z i tak nieco tak niepokojącej fotografii zwierząt z demonicznie czerwonymi ślepiami wyszły stworzenia znacznie bardziej upiorne.
Za pomysłowość i wykonanie autorzy kampanii "Nikon rabbit" otrzymali srebrny medal na europejskim konkursie Epica Awards 2006. Oficjalne rozdanie nagród będzie miało miejsce 26 stycznia 2007 roku. Oprócz tej nagrody, autorzy zostali wyróżnieni złotym medalem podczas węgierskiej imprezy RMB Festival w Budapeszcie.
Strona Epica Awards: www.epica-awards.com
Informacje o twórcach:
Agencja: Sylva, Budapeszt, Węgry
Kierownik produkcji: Gabor Spielmann
Kierownik artystyczny: Peter Nador
Ilustrator: Morpho Communication