VENICE należy do rodziny systemów kamerowych
Sony CineAlta. To produkt nowej generacji, zaprojektowany w celu zapewnienia filmowcom jeszcze większej swobody twórczej.
Pełnoklatkowy przetwornik obrazu pozwala utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami. Powstanie systemu VENICE jest wynikiem ścisłej współpracy ze środowiskami twórczymi oraz wnikliwej analizy potrzeb specjalistów z sektora produkcji filmowej i studyjnej.
|
Sony VENICE – kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu |
Oficjalna światowa premiera systemu VENICE miała miejsce 6 września br., podczas pokazów zorganizowanych w ośrodku Sony Digital Motion Picture Centre Europe w Pinewood Studios pod Londynem (w wydarzeniu tym wziął udział znany operator Ed Wild B.S.C.) oraz w USA, w należącej do Sony Pictures Studios sali kinowej Cary Grant Theater. W programie obu imprez znalazł się pokaz materiału filmowego z nowej kamery, który nakręcił zdobywca Oscara
Claudio Miranda (ASC), a wyreżyserował Joseph Kosinski.
– Premiera systemu VENICE to świadectwo naszej trwałej współpracy z filmowcami z całego świata oraz zaangażowania w tworzenie narzędzi, które pomagają reżyserom, operatorom i innym ludziom kina w
wiernym przeniesieniu własnej wizji na ekran – mówi Se mówi Se mówi Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu produktów kinematograficznych w Sony Professional Solutions Europe. – Nie ograniczyliśmy się do zapewnienia maksymalnej wierności obrazu, w tym reprodukcji barw naturalnie ukazującej kolorystykę skóry.
Zatroszczyliśmy się też o maksymalną funkcjonalność i użyteczność, bez uszczerbku dla jakości. Jesteśmy ciekawi, w jaki sposób system VENICE zostanie wykorzystany, by zapewnić moc emocji klatka po klatce.
|
Sony VENICE – kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu |
Pełnoklatkowy przetwornik obrazu i współpraca z szeroką gamą obiektywów
Kamera jest wyposażona w nowo opracowany,
pełnoklatkowy przetwornik obrazu o wymiarach 36 x 24 mm. Współpracuje z całym
wachlarzem obiektywów, włączając obiektywy anamorficzne Super 35 mm i pełnoklatkowe z mocowaniem PL, które dzięki małej głębi ostrości zwiększają twórczą ekspresję. W sytuacji, gdy wymagane jest użycie obiektywu o mniejszej wadze i wymiarach, szerszym kącie czy określonej specyfice,
mocowanie obiektywu można dostosować do pracy z obiektywami typu E. Możliwość wyboru przez użytkownika użycia określonej strefy przetwornika obrazu pozwala na filmowanie w formacie Super 35 mm 4–perf. Planowane w przyszłości uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania umożliwią
zapis materiału w rozdzielczości 6K, przy wykorzystaniu szerokości 36 mm.
Technologia szybkiego odczytu danych z matrycy ogranicza deformacje obrazu powstające na skutek ruchu — tzw. efekt jello.
Nowy system zarządzania kolorami i systemy organizacji pracy
Nowy system zarządzania kolorami i szeroki zakres barw dają użytkownikom pełniejszą kontrolę i większą swobodę przy pracy z obrazem na etapie korekcji i postprodukcji. System VENICE wyróżnia się także ponad
15-stopniową dynamiką tonalną rejestrowanego obrazu, może więc pracować w wymagających warunkach: od słabego oświetlenia po ostre światło słoneczne.
|
Sony VENICE – kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu |
Wysoka jakość obrazu i efektywna,
oparta na plikach organizacja produkcji to rezultat zastosowania w kamerze VENICE przyjętych już w branży rozwiązań firmy Sony:
16-bitowego formatu RAW/X-OCN oraz formatu XAVC. Do zapisu danych służy
przenośny rejestrator na karty pamięci AXS-R7. System VENICE jest także
zgodny z obecnymi i projektowanymi akcesoriami do kamer CineAlta: wizjerem OLED Full HD DVF-EL200, rejestratorem AXS-R7, czytnikami kart AXS-CR1 i AR1 oraz kartami pamięci AXS i SxS.
Intuicyjna obsługa i zaawansowana funkcjonalność
Kamera VENICE ma w pełni
modułową konstrukcję. Łączy intuicyjną obsługę z zaawansowaną funkcjonalnością, przez co ułatwia sprawną, bezproblemową pracę na planie zdjęciowym.
Jako pierwsza kamera w branży filmowej jest wyposażona w zintegrowany, 8-stopniowy system szklanych filtrów ND. Redukuje on potrzebę wymiany zewnętrznego filtra ND, a tym samym znacznie usprawnia proces filmowania.
Do obsługi urządzenia służy łatwy i intuicyjny w użyciu panel sterowania, umieszczony z lewej i prawej strony. Użycie wielu standardowych akcesoriów do kamery i pracę w trudnych warunkach ułatwiają takie elementy, jak
wejście/wyjście napięcia zasilającego 24 V czy złącze LEMO.
|
Pełnoklatkowa matryca kamery Sony VENICE |
Opcjonalne licencje – sposób na spełnienie specyficznych wymogów produkcji
Użytkownicy kamery VENICE będą mogli odblokowywać jej funkcje stosownie do wymogów poszczególnych produkcji.
Oferowane oddzielnie licencje, dostępne w wersji bezterminowej, miesięcznej i tygodniowej, pozwolą powiększyć możliwości urządzenia o zapis obrazu 4K w formacie anamorficznym i pełnoklatkowym.
Rozpoczęcie dostaw systemu cyfrowej kamery kinematograficznej CineAlta VENICE jest zaplanowane na
luty 2018 r.
Strona producenta: www.sony.pl
Zobacz także:Sony RX0 – aparat "ekstremalny"SanDisk Ultra 400 GB – najpojemniejszą na świecie kartą microSDOlympus OM-D E-M10 Mark III – idealny towarzysz podróżyCztery nowe profesjonalne obiektywy stałoogniskowe od CanonaCanon MT 26EX RT Macro Twin Lite – uniwersalna lampa błyskowa do makrofotografiiCanon EOS M100 – elegancki bezluterkowiec z Wi-Fi i BluetoothMachinery HDR Effects – nowa wersja programu (3.0.41)Nikon D850 – pełnoklatkowa lustrzanka z matrycą o rozdzielczości 45 MPMY BOOK DUO 20 TB – najpojemniejszy stacjonarny magazyn danych od WDCanon PIXMA TS3150 – domowa drukarka 3 w 1Leica Camera prezentuje nową Leikę TL2AF-P NIKKOR 70–300 mm ED VR – szybszy, ostrzejszy, lepszyTamron SP 24–70 mm F/2,8 Di VC USD G2 – jasny, standardowy zoom pełnoklatkowyCanon EOS 6D Mark II – najnowsza pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowaCanon EOS 200D – kreatywna fotografia dla każdego