Czy wiesz, że ... |
Olympus E-3 jest w chwili obecnej jedynym modelem aparatu łączącym w sobie mechanizmy mechanicznej stabilizacji matrycy, ochrony przed kurzem, Live View oraz obrotowego wyświetlacza LCD? |
|
|
Kurs Fotografii Warszawa
|
|
Sony DSC-RX1 - pełnoklatkowa matryca w aparacie kompaktowym
Dodał: Stanisław Kuras |
12.09.2012 |
Najważniejsze cechy aparatu
- Pełnoklatkowa matryca w aparacie kompaktowym: o wiele mniejszym i lżejszym od jakiejkolwiek pełnoklatkowej lustrzanki
- Przetwornik obrazu Exmor™ CMOS o efektywnej rozdzielczości ok. 24,3 megapiksela: nieskazitelne, szczegółowe zdjęcia i filmy Full HD
- Stałoogniskowy obiektyw Carl Zeiss Sonnar T* 35 mm F2 z trybem makro do fotografowania z odległości od 20 cm
- Bardzo szeroki zakres czułości ISO: od 100 do 25 600
- Intuicyjne w użyciu elementy do ręcznego wybierania ustawień, w tym pierścienie przysłony i ostrości
- Nowa stopka Multi Interface przeznaczona do współpracy z oferowaną oddzielnie lampą błyskową, wizjerem elektronicznym, wizjerem optycznym itp
| Teraz pasjonaci fotografii mogą odkrywać twórczy potencjał pełnoklatkowego przetwornika obrazu, używając aparatu, który z łatwością mieści się w dłoni. |
Specyfikacja techniczna Sony DSC-RX1 |
---|
Przetwornik obrazu | Pełnoklatkowy Exmor CMOS (35,8 x 23,9 mm), współczynnik kształtu 3:2 | | | | Rozdzielczość efektywna: około 24,3 megapiksela | | | | Rozdzielczość brutto: około 24,7 megapiksela | Obiektyw | Carl Zeiss Sonnar T*, 8 elementów w 7 grupach (3 soczewki asferyczne, w tym soczewka AA); maksymalny otwór przysłony: F2; ogniskowa: 35 mm (fotografie 3:2) | Zoom | Clear Image Zoom (fotografie): 2x | | | | Zoom cyfrowy (fotografie): 24M – około 4x; 10M – około 6,1x; 4,6M – około 9,1x | Ekran | 7,5 cm (3,0") (4:3) / 1 229 000 punktów/Xtra Fine/TFT LCD | Stabilizacja obrazu | Elektroniczna (dla filmu) | Sposób nastawiania ostrości | System AF z wykrywaniem kontrastu | Tryby nastawiania ostrości | Pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF) | Strefa wyznaczania ostrości | Wielopunktowy AF (25 pól), centralnie ważony AF, uniwersalny punktowy, uniwersalny punktowy (śledzenie ostrości), uniwersalny punktowy (śledzenie twarzy) | Tryby pomiaru światła | Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy | Tryby balansu bieli | Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, wolfram, świetlówka (ciepła biel), świetlówka (zimna biel), świetlówka (biel dzienna), świetlówka (światło dzienne), lampa błyskowa, temperatura barwowa, filtr barwny, własny | Czas otwarcia migawki | Autoprogram: 30" – 1/2000; preselekcja przysłony: 30" – 1/2000; preselekcja czasu migawki: 30" – 1/2000; ręczny: B, 30" – 1/2000 | Czułość (fotografie) | ISO 100 – 25 600 (co 1/3 EV, możliwość rozszerzenia do ISO 50/64/80) | | | | Automatyczna: ISO 100 – 25 600, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy | | | | Wieloklatkowa redukcja szumów: automatyczna (ISO 100 – 25 600, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), 100 – 102 400 (co 1 EV) | Zdjęcia seryjne | Tryb ciągły z priorytetem szybkości: około 5 kl./s | | | | Tryb ciągły: 2,5 kl./s (AF-S) | Kształtowanie wyglądu obrazu | Styl twórczy, jakość (RAW/RAW&JPEG/Extra fine/Fine/Standard), redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji (włączona/wyłączona), redukcja szumów przy dużych czułościach ISO (normalna/słaba/wyłączona), wieloklatkowa redukcja szumów | Tryby fotografowania | Autoprogram (z przesuwaniem linii programowej), preselekcja przysłony, preselekcja czasu migawki, ręczny, MR (pamięć ustawień) 1 / 2 / 3, film, panorama, wybór sceny, inteligentna automatyka | Style twórcze | Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia | Tryby efektu w obrazie | Zabawkowy aparat, kolor pop, posteryzacja, zdjęcie retro, high-key: miękki, częściowy kolor, obraz czarno-biały o dużym kontraście, miękka ostrość, malowidło HDR, obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura, akwarela, ilustracja | Lampa błyskowa | Liczba przewodnia 6 (w metrach, przy ISO 100); | | | | Tryby pracy lampy: lampa automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja przed zamknięciem migawki, lampa wyłączona, tryb bezprzewodowy | Inne funkcje | Inteligentny telekonwerter (około 1,4x/2x), rozpoznawanie twarzy, rejestracja twarzy, wykrywanie uśmiechu, system obsługi Quick Navi, siatka linii pomocniczych, poziomica cyfrowa (sztuczny horyzont), bracketing ekspozycji, bracketing balansu bieli, bracketing DRO, bracketing błysku, wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów (peaking), powiększanie fragmentu obrazu przy ręcznym nastawianiu ostrości (MF Assist), automatyczne komponowanie portretów | Format zapisu | Fotografie: JPEG, RAW (format Sony ARW 2.3), | | | | Film: AVCHD 2.0, MP4 | Liczba zapisywanych pikseli (fotografia) | [3:2] L: 24M (6000 x 4000) / M: 10M (3936 x 2624) / S: 4,6M (2640 x1760) | | | | [16:9] L: 20M (6000 x 3376) / M: 8,7M (3936 x 2216) / S: 3,9M (2640 x 1488) | | | | [Panorama] Standardowa (3872 x 2160/8192 x 1856) / szeroka (5536 x 2160/12 416 x 1856) | Nagrywanie filmów | PAL/NTSC: tryb [PAL] | | | | AVCHD: 28M PS (1920x1080, 50p) / 24M FX (1920x1080, 50i) / 17M FH (1920x1080, 50i), 24M FX (1920x1080, 25p) / 17M FH (1920x1080, 25p) | | | | MP4: 12M (1440x1080, 25p) / 3M (VGA 640x480, 25p) | | | | PAL/NTSC: tryb [NTSC] | | | | AVCHD: 28M PS (1920x1080, 60p) / 24M FX (1920x1080, 60i) / 17M FH (1920x1080, 60i), 24M FX (1920x1080, 24p) / 17M FH (1920x1080, 24p) | | | | MP4: 12M (1440x1080, 30p) / 3M (VGA 640x480, 30p) | Wydajność akumulatora | [Fotografie] Około 220 / około 110 min (maks. jasność ekranu LCD); około 270 / około 135 min (standardowa jasność ekranu LCD) – według normy Camera & Imaging Products Association | | | | [Film] Około 30 min (rzeczywiste warunki użytkowania) / około 60 min (ciągłe nagrywanie filmu) | | | | Ciągłe nagrywanie filmów w fabrycznie wybranym trybie. Wielkość jednego pliku z filmem jest ograniczona do ok. 2 GB (MP4). | Wymiary | Około 113,3 x 65,4 x 69,6 mm | (szer. x wys. x gł.) | | Waga | Około 453 g (sam aparat) | | | | Około 482 g (z akumulatorem i kartą Memory Stick Duo) | Dostarczane wyposażenie | Akumulator NP-BX1, zasilacz sieciowy AC-UD11, przewód mikro USB, pasek na ramię, przykrywka obiektywu, osłona stopki, instrukcja obsługi |
(1) Wśród cyfrowych aparatów kompaktowych. Na podstawie badań przeprowadzonych przez firmę Sony, stan na 12 września 2012 r.
(2) Przy czułościach mniejszych niż ISO 100 zmniejsza się rejestrowany zakres dynamiczny.
(3) Aparat Cyber-shot™ RX1 jest wyposażony w nowo opracowaną przez Sony stopkę Multi Interface. Pozwala ona na podłączanie i zasilanie różnych akcesoriów do fotografowania i nagrywania filmów, takich jak lampy błyskowe i mikrofony. Współpracuje ponadto z akcesoriami Sony ze stopką zgodną z normą ISO 518. Stopka Multi Interface została opracowana jako zunifikowane rozwiązanie do różnych urządzeń obrazujących Sony – aparatów cyfrowych, cyfrowych kamer wideo i aparatów z wymiennymi obiektywami – w celu zapewnienia lepszej współpracy akcesoriów i większej wygody użytkowania.
Zobacz także:Akcesoria do lustrzanki Sony SLT-A99Co nowego w Sony A99 dla filmowcówSuperteleobiektyw Sony SAL300F28G2 do fotografii sportowej i przyrodniczejPełnoklatkowy aparat Sony SLT-A99 z technologią półprzezroczystego lustraTranscend SDXC 128GB - 32 godziny wideo i 8000 zdjęć na jednej karcie42 nagrody w konkursie Akademii NikonaNowy obiektyw Pentax smc DA 18-270 mm ED SDMNowe lustrzanki Pentax K-5 II i K-5 IIs - lekka modyfikacja wersji sprzed 2 lat2.Leica Street Photo. Moment jest jedenOgólnopolskie Biennale Fotografii ZABYTKIObiektyw Samyang T-S 24mm 1:3.5 ED AS UMC z funkcją korekty perspektywyTanie oryginalne tusze do nowej serii HP Deskjet Ink AdvantagePlener fotograficzny Fotomaniaków już w październiku w BieszczadachObserwatorzy codzienności w Ośrodku Działań Twórczych FirlejDwa nowe obiektywy Fujifilm - Fujinon XF 18-55 mm i 14 mm i zapowiedź pięciu kolejnychLUMIX LX7 - najbardziej zaawansowany kompaktowy aparat PanasonicaPierwsza kamera sportowa Sony HDR-AS15Nowy Sony NEX-5R z rodziny aparatów z wymiennymi obiektywamiPanasonic LUMIX FZ200 - superszybki łowca ulotnych chwilSamsung GALAXY Camera - aparat z Androidem i WiFi
Powrót do listy aktualności
|
|
Konkurs
| |
|
|
Nocą wszystko wygląda inaczej
|
|
Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
|
|
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
|
|
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
|
|
|
|