Wysoka jakość obrazu filmowego 4K do użytku w profesjonalnych produkcjach wideo
Korpus α7R III to również kamera wideo o wyjątkowych możliwościach, pozwalająca nagrywać obraz filmowy
4K (3840 x 2160 pikseli) przy wykorzystaniu pełnej szerokości pełnoklatkowego przetwornika. Podczas filmowania w formacie Super 35 mm aparat odczytuje wszystkie piksele bez łączenia ich w grupy. Zgromadzone w ten sposób dane
5K są następnie przekształcane na materiał 4K o wyjątkowej szczegółowości i głębi.
Nowy format HLG (Hybrid Log-Gamma) w aracie α7R III pozwala użyć systemu organizacji pracy
"Instant HDR" i wyświetlać piękne, realistyczne obrazy
4K HDR na telewizorze zgodnym z technologią HDR (HLG). Dostępne są również
krzywe gamma S-Log2 i S-Log3, zwiększające elastyczność podczas korygowania kolorystyki. Aparat umożliwia ponadto
nagrywanie materiału filmowego Full HD z szybkością 120 kl./s, ze śledzeniem ostrości i przepływnością do 100 Mb/s. Takie nagranie można później przetworzyć na ujęcie wideo w rozdzielczości Full HD wyświetlane w 4- lub 5-krotnie zwolnionym tempie.
Konstrukcja, wykonanie i personalizacja dla profesjonalisty
Najnowszy pełnoklatkowy aparat Sony zawiera szereg udoskonaleń zapewniających prawdziwie profesjonalny standard obsługi. Należą do nich
dwa gniazda na karty pamięci, z których jedno obsługuje
karty SD typu UHS-II. Do wyboru jest szereg ustawień sposobu zapisu, takich jak zapis plików JPEG i RAW na różne nośniki, zapis filmów i fotografii na różne nośniki, nagrywanie naprzemienne itp. Znacznie zwiększył się czas pracy akumulatora, ponieważ
nowy aparat jest zasilany z akumulatora Sony z serii Z, który ma około 2,2 raza większą pojemność niż akumulator z serii W używany w korpusie α7R II.
|
Sony A7R III – widok z tyłu |
Model α7R III jest wyposażony w
jasny wizjer elektroniczny OLED Tru-Finder, którego wysoka rozdzielczość (Quad-VGA /
około 3,686 mln punktów) umożliwia wyjątkowo dokładne i wierne ukazywanie szczegółów. Wizjer Tru-Finder, stosowany również w cenionym aparacie Sony α9, zaopatrzony jest w powłokę ZEISS T*, która radykalnie zmniejsza poziom refleksów. Zawierająca fluor powłoka zewnętrznej soczewki przeciwdziała z kolei osadzaniu się zanieczyszczeń.
Użytkownik może nawet wybrać szybkość odświeżania obrazu w wizjerze: 60 lub 120 kl./s. Ta druga wartość idealnie sprawdza się podczas zdjęć szybkich akcji. Ulepszenia objęły także
ekran LCD o rozdzielczości 1,44 mln pikseli. Zastosowana w nim technologia
WhiteMagic poprawia widoczność obrazu przy dużej jasności, na przykład w plenerze. Do wyboru są dwa ustawienia jakości obrazu widocznego w wizjerze i na monitorze: "Standardowa" i "Wysoka". W trybie "Wysoka" aparat wykorzystuje duże ilości danych z 42,4-megapikselowej matrycy, by zapewnić w wizjerze lub na monitorze jeszcze bardziej szczegółowy i naturalny obraz.
Aparat α7R III pozwala wygodnie przesyłać pliki na smartfon, tablet, komputer lub serwer FTP przez
łącze Wi-Fi. Z myślą o bezpośrednim podłączaniu przewodów synchronizacji i zewnętrznych lamp błyskowych korpus wyposażony jest w
złącze do synchronizacji. Złącze
SuperSpeed USB Type-C (USB 3.1 I generacji) daje z kolei dodatkowe możliwości zasilania i podłączania akcesoriów. Pozwala też przyspieszyć przesyłanie obrazu do podłączonego komputera.
Nowy pakiet programowy "Imaging Edge" i tryb fotografowania "Pixel Shift Multi"
Nowością, która pojawi się wraz z korpusem α7R III, jest pakiet programowy o nazwie "Imaging Edge". Zwiększa on możliwości twórcze w całym procesie zdjęciowym: od przygotowań do wykonania fotografii po jej końcową obróbkę.
W skład pakietu "Imaging Edge" wchodzą trzy przeznaczone do samodzielnego pobrania, bezpłatne programy komputerowe: "Remote" (Pilot), "Viewer" (Przeglądarka) i "Edit" (Edytor). Umożliwiają one zdalne sterowanie aparatem z podłączonego komputera, podgląd obrazu rejestrowanego przez aparat na komputerze oraz "wywoływanie" plików RAW.
Kolejną nowością w uniwersalnym modelu α7R III jest tryb Pixel Shift Multi. W pełni wykorzystuje on zaawansowany, 5-osiowy, optyczny stabilizator do tworzenia pięknych obrazów o bardzo wysokiej rozdzielczości. Po włączeniu tego trybu aparat precyzyjnie przemieszcza przetwornik obrazu co 1 piksel, w wyniku czego zarejestrowane zostają
cztery niezależne obrazy przemieszczone wzajemnie o jeden piksel, które zawierają łącznie około 169,6 megapikseli. Te cztery obrazy można następnie połączyć i przetworzyć w nowym pakiecie programowym "Imaging Edge”" W rezultacie powstaje fotografia o niezwykle wysokiej rozdzielczości i niespotykanej dotychczas dokładności koloru.
Nowy tryb idealnie nadaje się do zdjęć architektury, dzieł sztuki oraz wszelkich statycznych obiektów z wieloma złożonymi detalami i kolorami.
Strona producenta: www.sony.pl
Zobacz także:Sony pracuje nad superteleobiektywem G Master 400 mm F2,8 z mocowaniem typu ESony FE 24–105 mm F4 G OSS – uniwersalny zoom pełnoklatkowyOlympus rozszerza gamę stałoogniskowych obiektywów M.Zuiko F1.2 PROIrix Edge 100 – nowy system filtrów prostokątnychGruzja – tajemnice Wschodniego KaukazuTERRA – 17. Festiwal Slajdów Podróżniczych – podróże na kinowym ekranieNational Geographic Photo Ark – największa wystawa zagrożonych gatunkówQNAP TS-453BT3 – czterordzeniowy, czterozatokowy NAS z Thunderbolt 3Monitor BenQ SW271 IPS 4K z HDR dla fotografówOtwarcie wystawy ''Our World is Beautiful''Najlepsze zdjęcia polskich fotografów amatorówPowerShot G1 X Mark III – najnowszy flagowy kompakt CanonaNowa Zelandia – na szlaku przygodyDron Parrot Bebop 2 Power – 30 minut lotu i więcej funkcji wideoKonkurs fotograficzny "W Chinach i o Chinach"