Poradnik kupującego ABC fotografii – kompozycja
Strona główna  >  Aktualności  >  Aparaty i kamery  >  Pełnoklatkowy aparat Sony SLT-A99 z technologią półprzezroczystego lustra


Jeśli chcesz być na bieżąco z tym,
co dzieje się w świecie fotografii oraz otrzymywać informacje o nowych artykułach publikowanych w naszym serwisie, zapisz się do FOTOlettera.


Zapisz Wypisz

Porównywarka Porównywarka kompaktów Porównywarka kompaktów Porównywarka lustrzanek Porównywarka obiektywów
Czy wiesz, że ...
Fotografia w wydaniu cyfrowym nie liczy sobie – jak mogłoby się wydawać – 5 czy 10 lat, lecz istnieje już od ponad ćwierć wieku?
Polecamy

Patagonia 2012

FotoGeA.com O fotografowaniu i podróşach

Akademia Fotoreportażu

FotoIndex

Chronoskron

Foto moon pl
 
Kurs Fotografii Warszawa

Pełnoklatkowy aparat Sony SLT-A99 z technologią półprzezroczystego lustra
Dodał: Stanisław Kuras 12.09.2012


« poprzednia strona 1|2 następna strona »

Dane techniczne: SLT-A99
Dane ogólne Typ aparatu Aparat cyfrowy z wymiennymi obiektywami
Współpraca z obiektywami Obiektywy Sony z mocowaniem A, sprawdzone działanie z obiektywami Minolta i Konica Minolta
Przetwornik obrazu Typ Pełnoklatkowy (35,8 x 23,9 mm) przetwornik obrazu Exmor CMOS
Liczba pikseli (efektywnie) Około 24,3 megapiksela
Liczba pikseli (całkowita) Około 24,7 megapiksela
Współczynnik kształtu przetwornika obrazu 03:02
Filtr barw Barwy podstawowe: R, G, B
System ochrony przed kurzem Powłoka antystatyczna na filtrze dolnoprzepustowym i mechanizm przemieszczania przetwornika obrazu
System zapisu (fotografie) Format nagrywania JPEG (DCF 2.0, Exif 2.3, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3), RAW + JPEG
Rozmiar obrazu (w pikselach) [3:2] Pełna klatka 35 mm L: 6000 x 4000 (24M), M: 3936 x 2624 (10M), S: 2640 x 1760 (4,6M)
APS-C L: 3936 x 2624 (10M), M: 2640 x 1760 (4,6M), S: 1728 x 1152 (2,0M)
Rozmiar obrazu (w pikselach) [16:9] Pełna klatka 35 mm L: 6000 x 3376 (20M), M: 3936 x 2216 (8,7M), S: 2640 x 1488 (3,9M)
APS-C L: 3936 x 2216 (8,7M), M: 2640 x 1488 (3,9M), S: 1728 x 976 (1,7M)
Rozmiar obrazu (w pikselach) [Panorama] Szeroka: pozioma 12 416 x 1856 (23M), pionowa 5536 x 2160 (12M); Standard: pozioma 8192 x 1856 (15M), pionowa 3872 x 2160 (8,4M)
Tryby jakości obrazu RAW (14 bitów), RAW+JPEG, JPEG Extra fine,
JPEG Fine, JPEG Standard
Efekty w obrazie 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R), częściowy kolor (G), częściowy kolor (B), częściowy kolor (Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat, high-key: miękki, miękka ostrość, malowidło HDR, obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura
Style twórcze Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia
(kontrast (–3 do +3), nasycenie barw (–3 do +3), ostrość (–3 do +3))
Funkcje zakresu dynamicznego Wyłączone, DRO (automatyka/poziom (1-5)), automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV)
Przestrzeń barw sRGB, Adobe RGB
System zapisu (film) Format nagrywania AVCHD 2.0 (progresywny), AVCHD, MP4
Kompresja filmu Zgodność z AVCHD 2.0 / MPEG-4 AVC (H.264)
Format nagrywania dźwięku Dolby® Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC, 2 kanały
System zapisu filmu (AVCHD) 1920 x 1080 (60p, 28M, PS) Około 28 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (50p, 28M, PS) Około 28 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (60i, 24M, FX) Około 24 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (50i, 24M, FX) Około 24 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (60i, 17M, FH) Około 17 Mb/s (przeciętna przepływność)
1920 x 1080 (50i, 17M, FH) Około 17 Mb/s (przeciętna przepływność)
1920 x 1080 (24p, 24M, FX) Około 24 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (25p, 24M, FX) Około 24 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (24p, 17M, FH) Około 17 Mb/s (przeciętna przepływność)
1920 x 1080 (25p, 17M, FH) Około 17 Mb/s (przeciętna przepływność)
System zapisu filmu (AVC MP4) 1440 x 1080 (30 kl./s) Około 12 Mb/s (przeciętna przepływność)
1440 x 1080 (25 kl./s) Około 12 Mb/s (przeciętna przepływność)
VGA (640 x 480, 30 kl./s) Około 3 Mb/s (przeciętna przepływność)
VGA (640 x 480, 25 kl./s) Około 3 Mb/s (przeciętna przepływność)
Funkcje związane z filmami Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełączanie PAL/NTSC, długość śledzenia AF, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, wyświetlanie informacji HDMI
System nagrywania GPS Tak
Nośniki Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, SD, SDHC
(zgodne z UHS-I),SDXC (zgodne z UHS-I)
Redukcja szumów Przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s
Przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona
Tryb zapisu na dwóch kartach pamięci Zapis równoczesny (fotografie), zapis równoczesny (filmy), zapis równoczesny (fotografie/filmy), sortowanie (JPEG/RAW), sortowanie (fotografie/filmy), kopiowanie
Wieloklatkowa redukcja szumów Automatyka / ISO 100 do 51 200
Balans bieli Tryby Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, żarówki, świetlówki
, lampa błyskowa, temperatura barwowa , filtr , własny <3>
Mikrokorekty automatycznego balansu bieli Tak
Bracketing 3 klatki, do wyboru poziom H/L
System nastawiania ostrości Typ Autofokus z wykrywaniem fazy TTL
Czujnik ostrości Czujnik 1: liniowe czujniki CCD
Czujnik 2: czujniki wykrywania fazy w płaszczyźnie ogniskowej
Pola ostrości*1 Czujnik 1: 19 pól (11 pól krzyżowych)
Czujnik 2: 102 pola wspomagające
Zakres czułości Czujnik 1: -1 do 18 EV (przy odpowiedniku ISO 100, z założonym obiektywem F2,8)
Tryb ostrości DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny
Tryby AF*1 Pojedynczy AF (AF-S), automatyczny AF (AF-A), ciągły AF (AF-C), ciągły AF ze wspomaganiem mapą głębi (AF-D)
Strefa wyznaczania ostrości Szeroka (automatyczna, 19 pól), strefowa, punktowa, lokalna
Śledzenie obiektu Tak
Inne cechy Przewidywanie ostrości (AF-A, AF-C, AF-D), blokada ostrości, włączona automatyka ostrości, czujnik zbliżenia oka Eye-start AF
Światło wspomagające autofokus Wbudowana dioda LED
Zasięg światła wspomagającego AF Od ok. 1 do 7 m
Sterowanie zakresem AF Tak
Mikrokorekty AF Tak
Sterowanie ekspozycją Typ pomiaru Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref
Czujnik pomiarowy Przetwornik Exmor CMOS
Zakres czułości pomiaru -2 EV do 17 EV (przy odpowiedniku ISO 100, dla obiektywu F1,4)
Tryby Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy
Tryby ekspozycji AUTO (iAUTO, zaawansowana automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P),preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), wybór sceny, panorama, tele-zoom, priorytet zdjęć seryjnych, film (w trybie ręcznego nastawiania ostrości możliwość wyboru zaprogramowanej automatyki ekspozycji (P), preselekcji przysłony (A), preselekcji czasu ekspozycji (S), trybu ręcznego (M))
Tryby tematyczne Portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu
Kompensacja ekspozycji ±-5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV)
Bracketing Ciągły, pojedynczy, z krokiem 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 2,0 EV, 3,0 EV, 3/5 klatek (2,0 EV, 3,0 EV: tylko 3 klatki)
Pamięć ekspozycji (AE Lock) Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. Pamięć AE włącza się także po zablokowaniu ostrości w wielosegmentowym trybie pomiaru.
Czułość ISO (zalecany wskaźnik naświetlenia) Fotografie: odpowiednik ISO 100 – 25 600 (co 1/3 EV), (wartości ISO od ISO 50 wzwyż można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100 – 6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy)
Filmy: odpowiednik ISO 100 – 6400 (co 1/3 EV), automatyczna (odpowiednik ISO 100 – 3200)
Wizjer Typ Wizjer elektroniczny 1,3 cm (typ 0,5"), kolorowy
Liczba punktów 2 359 296 punktów
Regulacja jasności Automatyczna/ręczna (3 ustawienia od -1 do +1)
Regulacja temperatury barw Ręczna (5 ustawień)
Pokrycie kadru 100%
Powiększenie Około 0,71x (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1m-1)
Korekcja dioptryczna -4,0 do +3,0 m-1
Odległość od oka Około 27 mm od soczewki wizjera; 22 mm od ramki wizjera przy -1 dioptrii (norma Camera & Imaging Products Association)
Zawartość wyświetlacza Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, brak informacji, poziomnica cyfrowa, histogram
Ekran LCD Typ 7,5 cm (3,0"), TFT
Liczba punktów (całkowita) 1 228 800
Regulacja jasności Automatyczna, ręczna (5 ustawień od -2 do +2)
Tryb słonecznej pogody
Regulacja kąta Kąt nachylenia: 140° w górę / 180° w dół
Kąt obrotu: 180° zgodnie z ruchem wskazówek zegara / 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Zawartość wyświetlacza Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, brak informacji, poziomnica cyfrowa, histogram, informacje o zdjęciu do wyświetlenia w wizjerze
System obsługi Quick Navi Tak (Quick Navi Pro)
Sprawdzanie ostrości Tak: powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości
(pełna klatka 35 mm: 5,9x, 11,7x; APS-C: 3,8x, 7,7x)
Peaking (wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów przy ręcznym nastawianiu ostrości) Tak (poziom: duży/średni/mały/wył., kolor: biały/czerwony/żółty)
Panel LCD Górny panel Tak
Rozpoznawanie twarzy Tryby Włączone / włączone (rejestracja twarzy) / wyłączone
Rejestracja twarzy / Wybieranie twarzy Tak
Maks. liczba wykrywanych twarzy 8
Automatyczne komponowanie autoportretów Fotografie Tak
Inne cechy Pomoc ekranowa, zegar, ustawienie, ustawienie strefy,
tryb wystawy sklepowej, zgodność z Eye-Fi *2
Clear Image Zoom Fotografie Około 2x
Zoom cyfrowy (Digital Zoom) Inteligentny zoom (fotografie) M: około 1,5x, S: około 2,3x
Zoom cyfrowy (fotografie/filmy) Około 4x
Zoom cyfrowy (filmy) Około 4x
Inteligentny telekonwerter Inteligentny telekonwerter Około 1,4x / 2x
Migawka Typ Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa
Czas otwarcia migawki Fotografie: od 1/8000 do 30 s i B
Filmy: 1/8000 do 1/4 (co 1/3 EV), do 1/60 w trybie AUTO (do 1/25 w trybie Auto Slow Shutter)
Czas synchronizacji z lampą błyskową 1/250 s
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny Tak (włączanie/wyłączanie)
Stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE Typ Dla fotografii: mechanizm przemieszczania przetwornika obrazu; dla filmów: elektroniczny
Efekt kompensacji Wydłużenie czasu otwarcia migawki o 2,5 – 4,5 stopnia (zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanego obiektywu)
Lampa błyskowa Sterowanie ADI, przedbłysk TTL
Kompensacja lampy błyskowej ±3,0 EV (co 1/3 EV lub 1/2 EV)
Bracketing błysku Do wyboru krok co 0,3 / 0,5 / 0,7 / 2,0 / 3,0 EV, 3/5 klatek (2,0 EV, 3,0 EV: tylko 3 klatki)
Tryby pracy lampy błyskowej Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji*3 , tryb bezprzewodowy*3
Zewnętrzna lampa błyskowa Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface; możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą
Zapis Tryby zapisu Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia ciągłe (do wyboru duża/mała szybkość), samowyzwalacz (opóźnienie 10 s lub 2 s), bracketing: ciągły, bracketing: pojedynczy, bracketing balansu bieli, bracketing DRO
Szybkość (maksymalna, w przybliżeniu)*4 Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom: do wyboru maksymalnie ok. 10/8 kl./s
Zdjęcia seryjne: Hi:
Pełna klatka 35 mm: maksymalnie ok. 6 kl./s
APS-C: maksymalnie ok. 7 kl./s
Zdjęcia seryjne: Lo:
Pełna klatka 35 mm: maksymalnie ok. 2,5 kl./s
APS-C: maksymalnie ok. 2,5 kl./s
Liczba rejestrowanych klatek* (w przybliżeniu)*4 *5 Przy korzystaniu z karty pamięci SD (zgodnej z UHS-I)
Zdjęcia seryjne (Hi): Extra FINE 15, FINE 24, STD 29, RAW 15, RAW+JPEG 12
Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom (8 kl./s): Extra FINE 20, FINE 28, STD 31, RAW 19, RAW+JPEG 18
Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom (10 kl./s): Extra FINE 20, FINE 26, STD 28
Przy korzystaniu z karty pamięci Memory Stick PRO-HG Duo
Zdjęcia seryjne (Hi): Extra FINE 14, FINE 18, STD 20, RAW 13, RAW+JPEG 11
Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom (8 kl./s): Extra FINE 17, FINE 20, STD 24, RAW 17, RAW+JPEG 16
Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom (10 kl./s): Extra FINE 18, FINE 22, STD 24
Łącza Złącze komputerowe miniB, Hi-speed USB (USB2.0) (pamięć masowa (Multi LUN), MTP, zdalne sterowanie z komputera)
Złącze do synchronizacji Tak
Wyjście HD Minizłącze HDMI (typ C), BRAVIA Sync (menu link), PhotoTV HD
Stopka Multi Interface*6 Tak
Stopka akcesoriów z automatyczną blokadą Tak (z użyciem dostarczonego adaptera stopki)
Gniazdo mikrofonowe Tak (mini jack stereo 3,5 mm)
Gniazdo DC IN Tak
Przewodowe Tak
Gniazdo słuchawkowe Tak (mini jack stereo 3,5 mm)
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym Tak
Obsługiwane systemy operacyjne (połączenie USB) Windows XP*7 SP3, Windows Vista*8 SP2, Windows 7 SP1,
Mac OS X (10.3 – 10.8)
Dźwięk Mikrofon Wbudowany mikrofon stereo lub mikrofon ECM-ALST1 (z użyciem dostarczonego adaptera stopki) / ECM-CG50/XLR-K1M (sprzedawane oddzielnie)
Głośnik Wbudowany, monofoniczny, 8 ustawień głośności
Drukowanie Zgodność ze standardami Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF
Kompensacja wad obiektywu Kompensacja wad obiektywu Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia
Zasilanie Akumulator Akumulator NP-FM500H
Fotografie Około 410 zdjęć (wizjer) / około 500 zdjęć (monitor LCD) (pomiar Camera & Imaging Products Association)
Filmy*9 Około 155 min przy korzystaniu z wizjera, około 155 min przy korzystaniu z monitora LCD*9
Zasilanie zewnętrzne Zasilacz sieciowy AC-PW10AM (sprzedawany oddzielnie)
Waga Z akumulatorem i kartą Memory Stick PRO Duo Około 812 g
Sam korpus Około 733 g
Wymiary (szer. × wys. × gł.) w mm, bez wystających elementów) Około 147 × 111,2 × 78,4 mm



*1 Oferta obiektywów współpracujących ze 102 polami wspomagającymi AF i trybem AF-D będzie początkowo ograniczona. Jej rozszerzenie jest planowane przez aktualizacje wewnętrznego oprogramowania korpusu.
*2 Kart Eye-Fi można używać tylko w kraju, w którym zostały nabyte. Użycie kart Eye-Fi musi odbywać się w zgodności z przepisami kraju, w którym zostały nabyte.
*3 Przy korzystaniu z kompatybilnej zewnętrznej lampy błyskowej
*4 Zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanych kart pamięci
*5 W trybie zdjęć ciągłych (Hi)
*6 Można instalować akcesoria Sony przeznaczone do stopki akcesoriów.
*7 Nie są obsługiwane wersje 64-bitowe ani Starter.
*8 Nie jest obsługiwana wersja Starter.
*9 Film w formacie AVCHD można nagrywać przez maksymalnie 29 minut, a film w formacie MP4 przez maksymalnie 29 minut lub do osiągnięcia objętości 2 GB.


Zobacz także:
Transcend SDXC 128GB - 32 godziny wideo i 8000 zdjęć na jednej karcie
42 nagrody w konkursie Akademii Nikona
Snap!Kit - zestaw filtrów do bezlusterkowców
Nowy obiektyw Pentax smc DA 18-270 mm ED SDM
Nowe lustrzanki Pentax K-5 II i K-5 IIs - lekka modyfikacja wersji sprzed 2 lat
Pierwsze powakacyjne spotkanie grupy FotoBzik
Międzynarodowy konkurs inspirowany kolekcją TEN
Okazja do fotografowania: Łódź Design Festival
Spotkanie autorskie z Anią Nałęcką i Rafałem Milachem
Nowe modele statywów oraz głowic wideo
2.Leica Street Photo. Moment jest jeden
Ogólnopolskie Biennale Fotografii ZABYTKI
Karty P2 serii F o pojemności 16, 32, 64 GB
Aktualizacja programu Camera Control Pro do wersji 2.11.1
Pełna wersja programu ViewNX 2.5.1
Profesjonalne rigi naramienne od Benro
Kamera Canon EOS C100 - profesjonalna jakość i swoboda dla twórców
Adobe Camera RAW 7.2 i Adobe Lightroom 4.2
Aktualizacja oprogramowania Canon EOS-1D X do wersji 1.0.6
Spotkania informacyjne Studium Fotografii ZPAF
Cisza modlitwy - fotografie obrzędów religijnych nadbużańskiego Podlasia
Nowy battery pack Meike D800s do lustrzanek Nikona
Bałtycka jesień - plener i warsztaty fotograficzne tygodniowe i weekendowe

« poprzednia strona 1|2 następna strona »
Powrót do listy aktualności
Konkurs  Konkurs
Nocą wszystko wygląda inaczej

Pod osłoną nocy świat wygląda inaczej. Przenikają go miejskie światła, iluminacje budynków i głębia czerni. Fotografowanie przy słabym oświetleniu nie należy do najłatwiejszych, ale może przynieść fantastyczne, oryginalne efekty i wiele radości. Zabierzcie aparaty na nocną wyprawę i pokażcie, co uda Wam się uchwycić!
Nocą wszystko wygląda inaczej
 
Ostatnio dodane zdjęcie:
[30.11.2018]
Autor:
Ilona Idzikowska
 
Dodaj swoje zdjęcie
Przejdź do galerii
Poprzednie konkursy
Nagrody w konkursie

 


AKTUALNOŚCI | SPRZĘT | EDYCJA OBRAZU | TEORIA | PRAKTYKA | SZTUKA
Mapa serwisu mapa serwisu Reklama reklama Kontakt kontakt
Czas generacji: 2.62s.