Uczestnicy spotkania będą mieli okazję poznać teoretycznie i w praktyce najważniejsze zagadnienia związane z cyfrowym drukiem fotograficznym i oświetleniem studyjnym. Poznają nowinki techniczne w studyjnych lampach błyskowych ułatwiające pracę w studio. Dowiedzą się także co jest potrzebne, aby zabrać „światło” w plener, w jaki sposób dobierać moc lamp do akcesoriów. Zobaczą na czym polega i co daje sterowanie mocą, wyzwalanie błysku, łączenie błysku ze światłem pilotującym.
Po części oświetleniowej, uczestnicy, na topowym sprzęcie (nagrodzona tegoroczną nagrodą TIPA drukarka EPSON R3000, monitor EIZO ColorEdge CG223W) i materiałach (ILFORD, HARMAN, HARMAN by Hahnemühle), przekonają się, jak w swojej codziennej pracy z fotografią cyfrową stosować zarządzanie barwą, na czym polega kalibracja monitora oraz jak poprawnie przygotować do druku i wydrukować zdjęcie na drukarce atramentowej z użyciem profilu ICC.
Warsztaty prowadzić będą specjaliści z firmy Medikon Polska Sp. z o.o.. Część oświetleniową poprowadzi Łukasz Borowski (Product Manager of Studio Lighting System), część druku i zarządzania barwą poprowadzi Szymon Aksienionek (Product Manager of Digital Printing & Color Management).
Tematyka spotkania:
Nowoczesne rozwiązania w fotografii studyjnej i plenerowej / Fotograficzny druk atramentowy i zarządzanie barwą
OświetlenieSterowanie funkcjami lampyWyzwalanie błysku studyjnych i reporterskich lamp błyskowych (łączenie obu systemów)Zasilacze plenerowe i generatory przenośneDobór akcesoriów modelujących światło do fotografowanej sceny
Zarządzanie barwą w fotografii i fotograficzny druk atramentowyRóżnice między urządzeniami w procesie tworzenia obrazu cyfrowego Papiery do druku atramentowego – przegląd szerokiej gamy podłoży ILFORD, HARMAN, HARMAN by Hahnemühle, od podstawowych powlekanych papierów błyszczących po ekskluzywne podłoża matowe, artystyczne (Fine Art, Canvas) i archiwalne (Baryta, Fibre, 100% Cotton)Podstawowe modele i przestrzenie barwne – RGB czy CMYK? Zarządzanie barwą – zasada działania Profile ICC – czym są i dlaczego są ważne? Zarządzanie barwą w programie Adobe Photoshop Drukowanie fotografii z użyciem profili ICC na fotograficzne drukarce atramentowej EPSON Stylus Photo R3000
Monitor dla fotografaBudowa monitora graficznego – istotne cechy monitora z punktu widzenia fotografa Wybór monitora do cyfrowej ciemni fotograficznej Kalibracja i tworzenie profilu ICC monitora EIZO ColorEdge
Zobacz także:Potrzeba wody w Sudanie - Wojciech GrzędzińskiPrzetestuj piloty Hähnel Inspire Live ViewTrzy nagrody TIPA dla PanasonicaArchiwum jako projekt - "poetyka" i "polityka" (foto)archiwumPerski błękit – irańska sztuka, natura i tradycjaWorld Press Photo 2010 w Poznaniu do 20 majaSamyang 8mm f/3.5 Fish-eye CS VG10 już w sprzedażyArtystyczne podłoża archiwalne HARMAN by Hahnemühle laureatem nagrody TIPA 2011Debiut Canon Cinematography Award podczas 8. PLANETE DOC FILM FESTIVALSamyang 35mm 1:1.4 AS UMC już dostępnyAdaptery Kipon TILT dla NEX-ów i Micro 4/3 dostępne w PolsceTrzy Korony – wystawa fotografiiDariusz Rosiak – wystawa fotografii pt. "ŻAR. Oddech Afryki"