Pierwsze co rzuca się w oczy, to nowy design, który zadebiutował nieco wcześniej w modelach 4K. Nowe CG mają znacznie, bo aż o
39% węższą od monitorów wcześniejszej generacji obudowę. Z tyłu znajduje się uchwyt umożliwiający bezpieczne przenoszenie monitora. W miejsce tradycyjnych przycisków zastosowano dotykowe przełączniki z podświetleniem LED, co jest niezwykle przydatne w ciemnych pomieszczeniach – naturalnym środowisku pracy fotografów czy specjalistów od postprodukcji wideo. Ergonomiczna stopka umożliwia regulację wysokości oraz odchylenie ekranu w płaszczyźnie pionowej oraz poziomej, tak by można było pracować w jak najbardziej komfortowej pozycji.
CG2420 dołączył do serii najbardziej zaawansowanych modeli ColorEdge. Dedykowany jest do edycji fotografii, poligrafii, sprawdzi się świetnie w post produkcji materiałów filmowych i przy tworzeniu animacji. Monitor posiada wbudowany kalibrator, zapewniający automatyzację procesu kalibracji i późniejszej kontroli, bez potrzeby ingerencji użytkownika.
ColorEdge CS2420 jest jego ekonomicznym odpowiednikiem. Posiada wiele z zaawansowanych narzędzi linii ColorEdge, ale jego funkcje i cena dostosowane są do mniej restrykcyjnych potrzeb oraz budżetów hobbistów i tych, którzy zajmują się kreacją, edycją fotografii, tworzeniem ilustracji, itp.
|
Eizo Color Edge |
Wraz z monitorami użytkownicy otrzymują autorskie
oprogramowanie EIZO ColorNavigator 6 służące do kalibracji. Korzystając z niego można ustalić docelowe parametry kalibracji stosowne do fotografii, druku, czy publikacji w Internecie, jak również określić preferowane wartości jasności, gamma, punktu bieli i wygenerować profil ICC. EIZO przetestowało oprogramowanie ColorNavigator 6 pod kątem kompatybilności z popularnymi urządzeniami do kalibracji i może zapewnić, że będzie bezproblemowo współpracować z czujnikami Datacolor, X-Rite i innych producentów, szczegółową listę znaleźć można na stronie producenta.
|
Eizo Color Edge |
ColorEdge CG2420 i CS2420 mają szerokogamutowe panele IPS (in-plane-switching) o naturalnej rozdzielczości 1920x1200, charakteryzujące się reprodukcją aż 99% barw z palety Adobe RGB, dzięki temu wyświetlają “trudne” kolory, z którymi monitory sRGB nie radzą sobie. Dodatkowo, panel modelu ColorEdge CG2420 może wyświetlić 98% przestrzeni kolorystycznej DCI-P3, używanej w postprodukcji.
oba monitory mają
5-letnią gwarancję.
Wspólne cechy urządzeń:
- Płynne gradacje dzięki 10-bitowemu wyświetlaniu kolorów z 16-bit tablicy LUT (look-up-table).
- Złącza DisplayPort, HDMI oraz DVI.
- Hub USB z 3 portami USB, włączając 1 USB umożliwiający ładowanie.
Cechy modelu ColorEdge CG2420
- Wysoki kontrast 1500:1.
- Współczynnik Delta-E poniżej wartości 3, dzięki autorskiej technologii EIZO o nazwie DUE (digital uniformity equalizer).
- Stabilizacja jasności, chrominancji, charakterystyki tonalnej w ciągu 3 minut.
- Kaptur z możliwością szybkiego montażu i demontażu.
- Wspierane są przez oprogramowanie do kalibracji ColorNavigator NX i ColorNavigator Network.
Cechy modelu ColorEdge CS2420
- Wysoki kontrast 1000:1.
- Kaptur dostępny opcjonalnie.
Modele ColorEdge CG2420 i CS2420 pojawią się w sprzedaży na początku kwietnia. Ich ceny nie są jeszcze znane.
Strona producenta:
www.eizo.pl
Zobacz także:Nowości od SonyTesty obiektywów TamronNowa kamera filmowa Panasonic VariCam LTNowy projektor VivitekNowy monitor AOCPhilips zaprezentuje nowe monitory na ISE 2016Nowy monitor AOCZakrzywiony monitor oraz inne nowości od AOC na CES 2016Nowy monitor PhilipsNowy monitor AOCMonitor CTOUCH