Pierwszy zaprezentowany model to
AG-UX180 – kamkorder wyposażony matrycę typu 1-MOS i 20-krotny zoom optyczny. Oferuje możliwość nagrywania materiałów w jakości UHD 60p oraz kąt widzenia na poziomie 24 mm. Z kolei druga nowość, kamera
AG-UX90 posiada matrycę typu 1-MOS, 15-krotny zoom optyczny i kąt widzenia 24,5 mm. Nagrywa przy tym obraz w jakości UHD 30p. Do sprzedaży trafią odpowiednio w listopadzie (AG-UX90) i grudniu (AG-UX180) tego roku.
|
Panasonic AG-UX90 |
|
Panasonic AG-UX180 |
System
VariCam Pure to rozwiązanie wykorzystujące kamerę VariCam 35 i przymocowany do niej rekorder V-RAW 2.0, który umożliwia przesyłanie nieskompresowanego materiału w formacie 4K RAW. Dzięki temu doskonale sprawdza się przy nagrywaniu seriali, programów telewizyjnych i fabuł.
|
Panasonic VariCam Pure |
Oprócz premier produktowych Panasonic przedstawił
aktualizację oprogramowania dla kamery VariCam LT. Dzięki niemu możliwy jest przesył sygnału RAW za pośrednictwem dwóch przyłączy 3G-SDI do zewnętrznego rejestratora RAW w jakości 4K lub UHD 60p. Tryb zapisu RAW jest kompatybilny z rekorderami Odyssey 7Q i 7Q + firmy Convergent Design oraz Shogun Inferno od Atomos. Z kolei pliki CinemaDNG są kompatybilne z DaVinci Resolve 12.5.1, Drastic Media Reactor 5.04, a także z nadchodzącymi wersjami czołowych systemów NLE.
Na stoisku Panasonic pojawił się także
prototyp kamery 4K do wirtualnej rzeczywistości. Model rejestruje obraz w zakresie 360 stopni i przekazuje go w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie obejmuje cztery zsynchronizowane kamery, które tworzą jeden panoramiczny obraz w rozdzielczości 4K. Nagrywanie oraz dystrybucja obrazów 360 stopni odbywają się w czasie rzeczywistym, co ma zapewnić kamerze szereg zastosowań, np. podczas rozgrywek sportowych czy koncertów.
Panasonic przedstawił szczegóły wprowadzenia do sprzedaży uniwersalnej
kamery AK-UB300, czyli wielozadaniowego modelu 4K typu box z mocowaniem B4. Urządzenie jest przystosowane do pracy w wozach transmisyjnych, podczas relacji sportowych, koncertów na żywo czy do nagrywania ujęć z powietrza. Zapewnia wyjście 4K (3Gx4) oraz HD-SDI, a do sprzedaży trafi w listopadzie.
Targi IBC przyniosły także kolejną odsłonę współpracy Panasonic z Intelem. Zaprezentowano
nowy czytnik kart expressP2. W połączeniu z Thunderbolt 3 oferującym 40 Gbps transferu danych, pozwala on kamerze AU-XPD3 osiągnąć bardzo dużą prędkość przesyłu danych, co znacznie zwiększa efektywność pracy. Model pojawi się na rynku w pierwszym kwartale 2017 roku.
Ponadto zademonstrowano rozwiązanie
Panasonic Media over IP z użyciem nowo opracowanej bramki MoIP 4K i HD. Pozwala ono na dostarczanie wysokiej rozdzielczości materiałów za pośrednictwem sieci protokołów IP w czasie niemal rzeczywistym, co wystarcza do płynnego przełączania wideo.
Avid z kolei ogłosiła pełną integrację oprogramowania do zarządzania produkcją z formatem
Panasonic AVC Ultra-LongG. Jest to format popularny wśród reporterów i nadawców z całego świata. Unikalne możliwości łączenia streamów AVC Ultra LongG, które oferuje teraz Avid po raz pierwszy na rynku umożliwiają dokonywanie zmian w istniejących sekwencjach bez konieczności dekodowania całego streamu.
Na koniec Panasonic zapowiedział wprowadzenie jeszcze tej zimy nowego,
1,5-calowego wizjera HD. Model AJ-CVF50G pozwala na ciągłe wyświetlanie obrazu bez ryzyka wypalenia. Umożliwia zatem nieustanne pokazywanie obrazu nawet po oddaleniu się od viewfindera. AJ-CVF50G wyróżnia również szybka reakcja, która pozwala na przełączanie trybów - monochromatycznego i kolorowego - za pomocą jednego dotknięcia.
Strona producenta:
www.panasonic.pl
Zobacz także:Nowe oprogramowanie do zarządzania barwąPhottix prezentuje pierwszą lampę studyjnąPremiera lampy OlympusLumix GX80 – aktualizacjaNowe obiektywy Olympus, cz. 3Panasonic zapowiada aparat 6KNowe obiektywy Olympus, cz. 2Panasonic przedstawił nowy Lumix G80Nowe obiektywy Olympus, cz. 1Panasonic prezentuje aparat LUMIX LX15Nowe kamery 4K od CanonPremiera kamery CanonPremiera kamery PanasonicPansonic prezentuje nową kameręPremiera obiektywu Panasonic