Dane dotyczące sprzedaży cyfrowych kompaktów i lustrzanek jednoznacznie wskazują na bardzo dynamiczny rozwój rynku fotograficznego. Oto najważniejsze z opublikowanych informacji:
- Globalna sprzedaż aparatów cyfrowych (w tym lustrzanek) przekroczyła w 2007 roku 131 milionów sztuk. Stanowi to przyrost w stosunku do sprzedaży z 2006 roku o 24 procent. Co ciekawe, prognozy wzrostu sprzedaży pod koniec 2006 roku były znacznie niższe i wynosiły zaledwie 16 procent. Najsilniejszy przyrost sprzedaży odnotowano w Stanach Zjednoczonych, Europie Wschodniej oraz niektórych obszarach Azji i Ameryki Łacińskiej.
- Sprzedaż cyfrowych lustrzanek (DSLR) zwiększyła się w 2007 roku o 41 procent. Marką dominującą na tym rynku jest Canon (szacowany udział na poziomie 41% – o 4 procent mniej niż rok wcześniej). Tuż za nim plasuje się Nikon (40% i ciągle rośnie). Na kolejnych miejscach Sony i Olympus (po 6%).
- Pod względem całkowitej liczby sprzedanych w 2007 roku aparatów wysoko uplasował się Sony z wynikiem 20,1 miliona sztuk (drugie miejsce, 16% ogólnej liczby sprzedanych cyfraków). Na trzecim miejscu znajduje się – co jest bardzo interesujące, zwłaszcza z punktu widzenia polskiego rynku – Kodak, zaś za największy sukces uznano uplasowanie się Samsunga na miejscu czwartym z wynikiem 12,6 sprzedanych aparatów.
Opublikowane wyniki pokazują, że pod względem całkowitej liczby sprzedanych aparatów nadal niepodzielną władzę sprawuje Canon (udział kompaktów Nikon COOLPIX w rynku fotograficznym z roku na rok maleje). Jednak jeśli chodzi o lustrzanki cyfrowe, to w 2007 roku byliśmy świadkiem prawdziwego odrodzenia potęgi Nikona – głównie za sprawą rewelacyjnych wyników sprzedaży modeli D40x oraz D300. Wygląda na to, że trwający od kilku lat okres supremacji Canona dobiega końca.
Strona WWW: www.idc.com
Zobacz także:Jubileuszowy konkurs fotograficzny EpsonaNagroda DIWA dla Olympusa E-3Baza Diaporam Cyfrowych w InternecieNikon Professional Services w Polsce