W Konkursie rywalizować mogą też
elektroniczne wydania gazet i czasopism oraz publikacje przeznaczone na urządzenia mobilne. Zwycięzcy poszczególnych kategorii tematycznych zostaną uhonorowani nagrodami ArtFront. Jury będzie miało również możliwość przyznania Nagrody Specjalnej za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie, które w innowacyjny oraz kreatywny sposób łączą tekst, ideę i rozwiązania graficzne.
|
GrandFront 2015 |
Zainteresowanie, jakim cieszy się konkurs, zarówno wśród redakcji, jak i w branży związanej z rynkiem mediów, świadczy o ogromnej roli, jaką odgrywa on na polskim rynku prasowym.
Ideą konkursu jest stworzenie przestrzeni dla bezpośredniego zestawienia osiągnięć grafiki redakcyjnej, nagradzanie najlepszych rozwiązań oraz promowanie ich twórców. Przez lata konkurs stał się ważnym punktem odniesienia dla twórców i przyczynił się do wzrostu poziomu projektowania graficznego w polskiej prasie.
Mając na uwadze dynamiczne zmiany zachodzące na polskim rynku prasowym Izba stara się aktywnie wychodzić im naprzeciw. Efektem tego są zmiany, które w tym roku zostały wprowadzone w
regulaminie konkursu, miedzy innymi dotyczące modyfikacji kategorii, w których można zgłaszać okładki czy aplikacje internetowe.
Duża liczba zgłoszeń nadsyłanych przez redakcje świadczy o silnej pozycji konkursu na polskim rynku wydawniczym. W dotychczasowych edycjach o nagrody rywalizowało
prawie 5000 prac. Przez lata o miano najlepszych walczyły nie tylko pisma o zasięgu ogólnopolskim, ale również wydawnictwa lokalne i regionalne. Każdego roku do udziału zgłaszają się zarówno zwycięzcy z lat wcześniejszych, jak i wiele nowych tytułów.
Prace do konkursu można zgłaszać w
dziewięciu kategoriach dla prasy drukowanej oraz trzech dla wydań elektronicznych:
- dzienniki,
- gazety lokalne (o zasięgu poniżej województwa),
- polityka i ekonomia,
- lifestyle,
- rozrywka i gwiazdy,
- rodzina i dom,
- nauka i technologia,
- hobby,
- off,
- strona internetowa,
- serwis mobilny,
- publikacja na tablecie.
Do konkursu zaproszone są wszystkie redakcje tytułów prasowych drukowanych, które zgodnie z datą wydawniczą,
ukazały się w 2015 roku, posiadają własny numer ISSN oraz są samodzielnie dystrybuowane. Wydania elektroniczne zgłaszać mogą redakcje, których tytuły obecne były na rynku w 2015 roku i posiadają numer ISSN lub są mutacją wydania drukowanego.
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest wypełnienie i przesłanie do
4 marca 2016 roku elektronicznego formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej konkursu
www.grandfront.pl, a także jednego egzemplarza okazowego zgłaszanego wydania pisma oraz podpisanego oświadczenia dotyczącego praw autorskich. Udział w Konkursie jest bezpłatny.
Oceny zgłoszonych do konkursu prac dokona jury, składające się z dyrektorów artystycznych, grafików prasowych, fotografików, wydawców i wykładowców uczelni plastycznych.
Rozstrzygnięcie Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi w
maju 2016 roku, podczas uroczystej Gali Finałowej w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Więcej informacji:
www.grandfront.pl
Zobacz także:BZ WBK Press Foto 2016Kolejny odsłona konkursu OlympusaII edycja KFTKonkurs ''Uwielbiam czerń i biel'' rozstrzygnięty!Konkurs Uchwyć Kolor rozstrzygnięty!Uroki zimy – ostatnia szansa!Konkurs Przyroda OjczystaKonkurs fotograficzny w ramach FILM VIDEO FOTOKonkurs Świeć się z Energą rozstrzygnięty!Śląska fotografia prasowa - konkursKonkurs OlympusOstatnie dni konkursu Tychy Press Photo 2016Konkurs "Jesienny spacer z aparatem" rozstrzygnięty!Fotograficzne abstrakcje – konkurs Fotografuj.plKonkurs "W półmroku świat jest inny..." rozstrzygnięty!Zwycięzcy konkursu "To My tworzymy Świat"Rozstrzygnięcie konkursu Cyknij w recyklingŚwieć Się – konkurs fotograficznyZnamy laureatów konkursu "Rozwój w obiektywie"