TITO MOURAZ – DOM SIEDMIU KOBIET. Ta seria zdjęć to relacja z ustawicznego powracania do tych samych miejsc we wsi, z której pochodzi autor. Mourazowi zależało na dogłębnym przeanalizowaniu zaszłych zmian (powolnego odchodzenia od rolnictwa, stopniowego przekształcania terenu, starzenia...), ale i magicznej atmosfery tego miejsca.
|
Tito Muraz, House of seven ladies, Grand Prix, Fotofestiwal 2015 |
SARKER PROTICK – KOCHAJ MNIE ALBO RZUĆ. Sarker Protick fotografuje plany filmowe Dhallywood – bangladeskiego przemysłu filmowego, który produkuje około 100 filmów rocznie i stale cieszy się uznaniem masowej widowni.
|
Sarker Protick, Love Me or Kill Me, Grand Prix, Fotofestiwal 2015 |
MATEUSZ SAREŁŁO – SWELL. Na początku miał to być projekt dokumentalny o Morzu Bałtyckim. W podróżach nad Bałtyk towarzyszyła autorowi jego dziewczyna, aż do momentu rozstania. „Rozstanie mnie odmieniło i nie potrafiłem już realizować projektu według wcześniejszego planu. Zacząłem wracać do miejsc, w których byliśmy razem. Tu kończy się projekt, a zaczyna się osobista historia.”
|
Mateusz Sarello, swell, Grand Prix, Fotofestiwal 2015 |
DEPLHINE SCHACHER – ECLIPSE PLUMAGE/ZAĆMIENIE. Seria portretów młodych dziewcząt, wykonana w Transylwaniii, w połowie drogi między dokumentem a poezją, na kształt wizualnej bajki, której motywem przewodnim jest dzieciństwo i jego ulotność.
|
DELPHINE SCHACHER, ECLIPSE PLUMAGE, Grand Prix Fotofestiwal 2015 |