Dzień Darmowej Dostawy jest organizowany w Polsce już po raz szósty. We wtorek
1 grudnia br. od godz. 00:01 do 23:59 klienci będą mogli dokonywać zakupów online w ponad 2600 sklepach (
w tym 31 fotograficznych), które przyłączyły się do akcji. Koszt dostawy dla zamówień złożonych tego dnia będzie wynosił 0 zł niezależnie od metody płatności i rodzaju dostawy. Akcja obejmuje swym zasięgiem wyłącznie zamówienia z dostawą na terytorium Polski. Głównym jej celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów online jako alternatywy dla odwiedzania sklepów tradycyjnych. Inicjatorem i organizatorem przedsięwzięcia jest serwis eKomercyjnie.pl.
Na oficjalnej stronie
www.dziendarmowejdostawy.pl można znaleźć listę sklepów podzielonych na 30 kategorii. Najwięcej zgłosiło się w następujących działach:
„Dom i ogród” (18%), „Uroda i zdrowie” (13%), „Odzież, dodatki” (11%), „Dla Dzieci” (8%) oraz „Sport” (6%). Do akcji przyłączyły się zarówno duże i znane marki, jak i niewielkie sklepy, również te specjalistyczne, które dopiero zabiegają o przychylność klientów. Na stronie Dnia Darmowej Dostawy klienci już od kilku tygodni mogą przeglądać ich oferty. Witryna to także przewodnik, dzięki któremu można zaopatrzyć się w prezenty świąteczne bez kosztów dostawy, a także oszczędzić czas w przeciwieństwie do zakupów w tradycyjnych sklepach.
W 2014 roku dla sklepów był to dobry dzień. 90% ankietowanych przedsiębiorców odnotowało zwiększony ruch na swoich stronach w porównaniu do listopada, a 80% potwierdziło większą liczbę złożonych zamówień. Jednocześnie 41% sprzedawców stwierdziło, że średnia wartość zamówienia złożonego w Dniu Darmowej Dostawy była na podobnym poziomie jak podczas normalnej sprzedaży.
W zeszłym roku w dniach od 1 do 3 grudnia na stronę akcji weszło prawie 200 tys. użytkowników, którzy wygenerowali ponad 0,5 mln odsłon. Średnio klienci spędzali na tej stronie około 5 minut.
Dzień Darmowej Dostawy coraz częściej nazywany jest polskim świętem zakupów internetowych. Porównywany jest do słynnego
Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych czyli pierwszego poniedziałku po Święcie Dziękczynienia. Cyber Monday to internetowa kontynuacja Black Friday, kiedy to tradycyjne sklepy oferują duże obniżki cen. Z kolei w Cyber Monday sklepy internetowe proponują klientom duże rabaty zachęcając ich do tańszych zakupów.
Więcej informacji:
www.dziendarmowejdostawy.pl
Zobacz także:Samsung otwiera sklep w KielcachWernisaż wystawy o UkrainieKolejna prezentacja festiwalu TERRACanon EOS w promocjiPremiera projektora BenQ W3000Nowy monitor PhilipsNowe akcesoria do GoProBędzie nowy aparat Nikon!Monitor CTOUCHNowe klatki kamerowe GenesisCanon podczas Camerimage 2015Projektor VIVITEK Q6 QumiCanon prezentuje nowe kamery