Canon rozszerzył dziś system Cinema EOS, wprowadzając CN7x17 KAS S – pierwszy w ofercie firmy obiektyw filmowy napędzany serwomechanizmem, przeznaczony do zastosowań telewizyjnych i filmowania „z ręki” przy użyciu kamer z dużą matrycą oraz o rozdzielczości 4K. Canon umacnia także swoją pozycję na rynku telewizyjnych obiektywów 2/3”, wprowadzając HJ18ex7.6B IRSE /IASE, który zastępuje popularny model HJ17ex7.6B IRSE A/IASE A i oferuje wyższą wydajność, jakość oraz funkcjonalność.
CN7x17 KAS S – optyka Super 35mm
CN7x17 KAS S został stworzony z myślą o produkcji telewizyjnej — dynamicznym, mobilnym środowisku, w którym nie sprawdzają się konwencjonalne obiektywy filmowe formatu Super 35mm. Aby wspomóc operatorów pracujących w takich warunkach, w nowym obiektywie serwo połączono doświadczenia firmy Canon w projektowaniu obiektywów telewizyjnych z technologią zaczerpniętą z jej najlepszych obiektywów filmowych — uzyskując narzędzie oferujące bezprecedensową jakość, wszechstronność i funkcjonalność.
|
Canon CN7x17 KAS S |
Dzięki najlepszemu w tej klasie zakresowi ogniskowych 17-120 mm obiektyw nadaje się idealnie dla operatorów kamer w tradycyjnych środowiskach telewizyjnych, a jednocześnie posiada zalety cenionych obiektywów filmowych firmy Canon wykorzystywanych w produkcjach kinowych, gdzie wymagany jest bardziej płynny styl filmowania.
Kamery z dużymi matrycami szybko stają się standardem w szerokiej gamie produkcji, od filmów fabularnych do dokumentalnych, a także podczas dokumentowania bieżących wydarzeń. Nowy filmowy obiektyw serwo, zaprojektowany z myślą o ewoluujących potrzebach operatorów telewizyjnych, sprawdza się doskonale przy realizacji takich scenariuszy. Łącząc najlepsze cechy dwóch systemów, oferuje operatorom funkcje typowe dla tradycyjnych obiektywów telewizyjnych, a jednocześnie rejestruje obraz o specyficznym, „filmowym” klimacie. Dostępne będą zarówno warianty z mocowaniem EF (CN7x17 KAS S /E1), jak i PL (CN7x17 KAS S /P1). Filmowy obiektyw serwo spełnia najwyższe standardy optyczne. Obsługuje filmowanie z rozdzielczością 4K i 7-krotnym powiększeniem w bardzo szerokim zakresie ogniskowych 17-120 mm z minimalną liczbą transmisyjną równą T2.95, więc nadaje się do użytku w bardzo zróżnicowanej gamie sytuacji.
Serwomechanizm sprawdza się doskonale w produkcjach, które wymagają ciągłego i szybkiego przemieszczania się, na przykład podczas kręcenia filmów dokumentalnych. Jednostka napędowa ma taki sam rozmiar, jak w typowych obiektywach przenośnych, działa w zbliżony sposób i zwiększa komfort pracy podczas długich dni zdjęciowych. Szybka obsługa zoomu, przysłony i ostrzenia pozwala błyskawicznie reagować na zmiany w filmowanej scenie, a tryb małej prędkości zapewnia niedoścignioną kontrolę nad wolnymi zbliżeniami, gwarantując uzyskanie pożądanego efektu. Natychmiastowy start oznacza, że w dynamicznych sytuacjach operator nie przegapi żadnego ujęcia.
Obiektyw można także zamontować na statywie, na przykład podczas transmisji ze studia albo relacji z wydarzeń w terenie. Zoomem, ostrością i przysłoną można sterować za pomocą istniejących aktywatorów firmy Canon, co umożliwia precyzyjną kontrolę nad kluczowymi parametrami obrazu bez dotykania obiektywu. Wyjście 16-bitowego enkodera pozwala również wykorzystać obiektyw w wirtualnym studio. Nowy obiektyw jest przyjazny dla użytkownika, niezawodny i wytrzymały. Solidna konstrukcja mechaniczna uwzględnia wymogi produkcji telewizyjnej — połączenie najlepszej optyki oraz odporności na warunki atmosferyczne i wstrząsy umożliwia wykorzystanie obiektywu w skrajnie niesprzyjających warunkach.
Będąc częscią systemu Cinema EOS, obiektyw doskonale sprawdza się równieżna planie filmowym. Serwomechanizm umożliwia mobilny styl filmowania, trudno osiągalny w przypadku wielu istniejących obiektywów filmowych, a ponadto można go całkowicie zdjąć, aby kręcić w sposób typowo kinowy. Ponowna instalacja jest szybka i prosta, ponieważ nie trzeba regulować pozycji zębatek. Wysoka jakość optyczna, z jakiej znana jest firma Canon, w połączeniu z obsługą standardowych akcesoriów, takich jak follow focus lub matte box, zapewnia niezwykłą wszechstronność.
Obiektyw CN7x17 KAS S, zgodny z szeroką gamą kamer, obsługuje również komunikację między obiektywem a kamerą. Wersja z mocowaniem EF wykorzystuje własny system firmy Canon, a wersja z mocowaniem PL jako pierwsza w serii Cinema EOS obsługuje technologię Cooke /i. Możliwa jest również komunikacja przez 12-stykowe złącze szeregowe.
HJ18ex7.6B IRSE /IASE – standardowy obiektyw HD wysokiej jakości z wieloma ulepszeniami
Canon zaprezentował też HJ18ex7.6B IRSE /IASE, nowy i gruntownie zmodernizowany obiektyw ENG, który jest następcą popularnego modelu HJ17ex7.6B IRSE A/IASE A. Ulepszono praktycznie wszystkie parametry tego obiektywu, uzyskując wyższą wydajność, jakość oraz funkcjonalność przy jednoczesnym ograniczeniu wagi w celu zapewnienia większej mobilności .
|
Canon HJ18ex7.6B IRSE \IASE |
Znakomita optyka firmy Canon pozwoliła zwiększyć zoom do 18x, a zakres ogniskowych do 7,6-137 mm. Minimalna odległość od obiektu wynosi zaledwie 56 cm, a nowa jednostka napędowa zapewnia większą funkcjonalność, wsparcie systemowe i łatwość obsługi.
Dostępność
Obiektyw CN7x17 KAS S będzie dostępny od lipca 2014 r., a HJ18ex7.6B IRSE /IASE - od kwietnia 2014 r. Oba obiektywy będą prezentowane na stoisku Canon podczas NAB 2014. Ich cena nie została jeszcze ujawniona.
Strona WWW: www.canon.pl
Zobacz także:Canon XF205 i XF200 - dwie nowe kompaktowe kamery wideoSony VPL-HW40ES - nowy projektor FullHDDelock 65529 - czytnik do tabletu i smartfona z funkcją OTGLowepro Dashpoint AVC - etui dla kamer GoPro z akcesoriamiNowa promocja Canona - można odzyskać do 4 tysięcy złCanon pobija rekordy produkcji i sprzedaży aparatów cyfrowychLowepro unowocześnia linię toreb fotograficznych PassportSamyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye IISamyang 12 mm 1:2.0 NCS CSSamyang 10mm 1:2.8 ED AS NCS CS - wchodzi do sprzedaży