Firma Adobe (Nasdaq: ADBE) ogłosiła dzisiaj, że zawarła porozumienie mające na celu
nabycie będącego w prywatnych rękach serwisu Fotolia, wiodącego banku zdjęć, obrazów cyfrowych i klipów wideo HD na licencji royalty-free za około 800 milionów dolarów.
Fotolia będzie zintegrowana z Adobe Creative Cloud, dając aktualnym i przyszłym członkom Creative Cloud możliwość dostępu i zakupu z bazy ponad 3
4 mln zdjęć i klipów wideo, tym samym znacznie upraszczając i przyspieszając proces projektowania. Akwizycja serwisu Fotolia potwierdza wiodąca rolę Creative Cloud jako aktywnego i pełnego życia rynku dla kreatywnych osób, gdzie można kupować zasoby i usługi, jak również zaprezentować swój talent odbiorcom z całego świata. Adobe planuje także kontynuować działalność serwisu Fotolia jako samodzielnej usługi, dostępnej dla każdego.
"Zakup serwisu Fotolia wzmocni dominującą rolę Creative Cloud jako platformy dla osób kreatywnych" – powiedział David Wadhwani, senior wice presydent Digital Media, Adobe. "Creative Cloud staje się dla społeczności artystycznej docelowym rynkiem dostępu do zdjęć, klipów wideo, czcionek i kreatywnego talentu, dzięki kluczowym usługom kreatywnym jak Fotolia i naszym nowym możliwościom związanym z Creative Talent Search."
Adobe Creative Cloud, z ponad 3,4 mln członków, jest wiodącym narzędziem desktopowym, z szeregiem komplementarnych aplikacji mobilnych, treściami szkoleniowymi, zasobami twórczymi i usługami oraz gotowym dostępem do dynamicznej społeczności. Creative Cloud zmienia proces czerpania inspiracji przez ludzi kreatywnych i dostarczania ich najlepszych prac, a dzięki zmianom i nowym możliwościom, takim jak
Creative Talent Search, wartość Creative Cloud cały czas rośnie. Po zakończeniu procesu kupna,
Adobe planuje zintegrować dostawę i zakup zasobów z banu zdjęć z Creative Cloud.
"Bycie częścią rodziny Adobe jest spełnieniem marzeń dla zespołu Fotolia. Naszym celem jest jak najszybsza realizacja wizji, aby stać się najlepszą przestrzenią dla artystów, gdzie będą tworzyć własny biznes oraz docelowym miejscem dla projektantów, w którym znajdą wspaniałą pracę kreatywną" – powiedział Oleg Tscheltzoff, założyciel i prezes Fotolia.
Założony w 2004 roku, z siedzibą w Nowym Jorku, Paryżu i Berlinie, pozostający w prywatnych rękach
bank zdjęć Fotolia jest własnością Kohlberg Kravis Roberts & Co. LP, TA Associates and management. Obecnie serwis Fotolia
działa w 23 krajach i posiada strony internetowe w 14 językach.
Transakcja, która ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie pierwszego kwartału fiskalnego 2015 r. Adobe, podlega pewnym regulacjom i zwyczajowym warunkom zamknięcia. Potencjalny wpływ finansowy dla Adobe z tej transakcji nie jest zawarty w celach finansowych, dostarczonych przez firmę, czy nowych celach ujawnionych w ramach wyników finansowych firmy Adobe, wydanych w dniu 11 grudnia 2014 roku. Do momentu zakończenia transakcji, każda z firm będzie nadal działać niezależnie. CEO Fotolia Oleg Tscheltzoff, nadal będzie prowadzić zespół Fotolia w ramach działań biznesowych Adobe Digital Media.
Więcej informacji na temat serwisu Fotolia: blogs.adobe.com
Zobacz także:"Oman – w krainie pachnącej kadzidłem" – pokaz slajdów13. edycja Miesiąca Fotografii w KrakowieVERTAX D16 – uchwyt zasilający dla Nikona D750Genesis Stroboss 58N – nowa lampa reporterska dla aparatów NikonGenesis Tacit – nowe, dyskretne torby w ofercie GenesisDarmowe aplikacje PlayMemories Camera Apps przy zakupie aparatów SonyCzytnik do ultra szybkich kart pamięciTRANSCEND SDXC 256 GB U3 – więcej pojemności dla fotografów i filmowcówWernisaż powarsztatowej wystawy ''Wiele twarzy Warszawy''Aktualizacja oprogramowania aparatu Sony A77 IIWyniki listopadowego konkursu TEN by Fotolia 3Świąteczne prezenty od Quantuum''Chadar – lodowym szlakiem do Zanskaru'' – pokaz slajdów w kinie Luna