Dokonując wyboru, jury zwróciło uwagę zarówno na walory estetyczne wydawnictwa, jak i na jego wartość informacyjną. Uzasadniając swoją decyzję, członkowie stowarzyszenia podkreślili wyjątkową umiejętność łączenia w niezwykle ujmujący sposób prezentacji unikatowych zdjęć i szczegółowych informacji technicznych na temat oferowanych produktów.
Magzyn "Nikon pro" został stworzony po to, by informować swoich międzynarodowych czytelników o tym, w jaki sposób wybierać sprzęt i korzystać z niego, by wykonywać zachwycające zdjęcia. Prezentowane w magazynie oszałamiające ujęcia światowej sławy fotografów pracujących na sprzęcie Nikona mają stanowić wizytówkę możliwości oferowanych produktów i przekonywać klientów do inwestowania swoich pieniędzy w jakość. Celem, jaki stawia sobie magazyn "Nikon pro" jest także budowanie pozytywnego wizerunku marki Nikon, która ma być kojarzona z wieloletnią tradycją projektowania aparatów, innowacyjnością, fotografią profesjonalną i artystyczną oraz po prostu z przyjemnością czerpaną z robienia zdjęć.
Wydaje się, że idea przyświecająca wydawcy odpowiada również czytelnikom magazynu. W ostatniej corocznej ankiecie 85% z nich uznało publikację "Nikon pro" za niezwykle przydatne źródło informacji, a dla 77% z nich jest ona sposobem na to, by być na bieżąco z nowymi technologiami.
Pozostaje mieć nadzieję, że – wraz z systematycznym dojrzewaniem naszego rynku – także polscy użytkownicy sprzętu Nikona będą mogli wkrótce korzystać z zalet tego wydawnictwa.
Strona APA – Association of Publishing Agencies: www.apa.co.uk
Strona Nikon pro: www.nikonpro.com